© Impact Press Group | | Министерството на финансите след становище на транспортното министерство предложи на Общинския съвет на Белослав да гласува решение, с което да въведе такса от 30 стотинки за ползване на ферибота. Така щял да се реши проблемът с липсата на достатъчно финансиране на съоръжението. Фериботният превоз е единствената директна транспортна връзка между двата бряга на плавателния канал, който разделя Белослав на две части.По предложение на кмета на общината Емил Дичев местният парламент обаче категорично отказа да се събира такса от ползвателите на ферибота. Съветниците отхвърлиха и друг вариант, предложен от държавата - недостигащите средства да се покрият от общинските приходи и от изравнителната субсидия. Според Дичев населението на Белослав исторически е обременено. Навремето държавата е съборила моста, който свързва двете части на града, за да прокопае канала, а сега иска да събира такса от преминаващите кораби. "Хората от Белослав не са виновни и сме категорично против тежестта да пада върху тях", заяви Дичев.
До края на годината формираният за 2009 г. и 2010 г. дефицит на средства за издръжка на ферибота ще надхвърли 350 000 лв. Сумата се натрупва заради изчисляването на издръжката на база на стандарт, който реално е по нисък от реалната стойност. С решение от 5 юли 2010 г. на Министерски съвет стандартът за издръжка е определен на 32,10 лв. на курс, което е намаление с 8%. Общинският съвет гласува да запознае с решението си премиера Бойко Борисов, финансовия министър и областния управител на Варна.
В Белослав може да се принудят да спрат и уличното осветление, алармираха още от общината. Държавната субсидия за града е орязана с 485 600 лв. и намалението може да остави Белослав на тъмно.
Източник: в. "Позвънете новини" |