Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Изграждат тунел под плавателния канал в Белослав
Автор: Екип Varna24.bg 14:31 / 14.05.2019Коментари (1)8897
©
Под плавателния канал в Белослав да бъде изграден тунел. По тази амбициозна идея Община Белослав работи активно от известно време, като изграждането на подземното съоръжение е напълно реалистично да се случи в следващите години. Това разкри пред Дарик кметът на Белослав инж. Деян Иванов.

Ако бъде направен, тунелът под фериботната линия би бил първото подобно съоръжение у нас. Според инж. Иванов, подобни тунели има под река Темза в Лондон.

Бъдещият тунел в Белослав ще бъде с дължина от около 2 км. Предвижда се да минава под най-тесния участък на канала, където разстоянието между бреговете е 720 метра.  Входовете към подземното съоръжение ще са на по около 700 метра от водата, като няма да се налага отчуждаване на имоти, обясни белославският кмет.

Тунелът ще минава на минимум 6-7 метра от дъното на канала Варна-Девня, който е дълбок 12.5 метра. Ще е с височина около 7 метра и почти толкова ширина, като пътят ще разполага с 2 ленти. Предвижда се да има осигурителна тръба, която ще се използва при аварийни ситуации, каза още инж. Иванов, който е дипломиран специалист по "Експлоатация на пристанища и флота". 

През юли тази година се очаква да завърши предпроектното проучване за тунела. След това може да започне и проектирането. Все още не може да се каже кога може да започне реалното строителство и колко точно би струвало.

Проучването на кметската администрация в Белослав започва преди повече от 3 години, предвид нуждата от нова връзка между двата бряга в Белослав, който е разделен на две от плавателния канал Варна-Девня.

Разгледани са били и два варианта за изграждане на мост над канала. Подобни съоръжения обаче биха стрували доста повече от прокопаване тунел. При спазване на изискванията за наклон, при 700-800 метра ширина в най-тясната част на канала мостът над него би трябвало да е с размерите на Аспаруховия.

Повдигащ се мост също не е удачен вариант, тъй като при сегашния корабен трафик в канала би трябвало да стои вдигнат за около 8 часа сумарно на ден. Годишната издръжка на фериботната линия в Белослав е 1,4 милиона лева, като с всяка изминала година се увеличава. При наличие на тунел курсовете на ферибота, които сега са през 10 минути, ще бъдат разредени.

Плаващата платформа ще служи и като резервен вариант при аварийна ситуация в тунела. Годишно фериботът в Белослав превозва около половин милион коли и около 130 хиляди пътници.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 15.05.2019 г.
+1
 
 
Между ще изграждат и "идея" има мнооого голяма разлика.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Левски в Първа лига за сезон 2024/25
Катастрофи в България
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: