© Varna24.bg | | Комисията за защита на потребителите проверява хотели и заведения по Черноморието. Търси се несъответствие между обявени намаления и действително предлаганите услуги. Очакванията са в края на сезона измамите с подвеждащи реклами да зачестят. Регионалният представител на Комисията провери каква е ситуацията в курорти край Варна. На драстични нарушения не се натъкнахме. Първия хотел, в който влезе екипът ни, нямаше сериозни нарушения. Но все пак - не всичко беше наред.
Мелин Алиев, старши инспектор в Регионална дирекция - Варна към Комисията за защита на потребителите: "Има един пропуск - в приемния блок на място до рецепцията не можахме да установим място, приспособено като плот с височина до 80 см, което трябва да бъде за обслужване на хора с увреждания." Такова място има, но оказа се, че то е заето от чейндж бюро.
Радостина Попова - мениджър на хотела: "В момента, поради липса на такъв посетител, временно това място е заето от обслужващата чейндж бюро. За мен не е нарушение, а просто решение според конюнктурата и гостите, които в момента пребивават в хотела."
До Комисията достигат информации за много по-тежки случаи. Хора подведени от реклама за ниски цени за нощувка, на място разбират, че неизвестно защо тарифата е скочила два пъти. На други пък сметката, без предупреждание, допълнително е набъбнала, защото са ползвали шезлонг, чадър и дори кабелна телевизия. В комисията обаче не са получили конкретни оплаквания от туристи. Затова ако сте вбесен потърпевш може да се обадите на тел. 0700 111 22 или във временно разкритите приемни. Така при доказана вина - собственикът на хотела ще отнесе наказание. А от експертите ще разберете и как да си потърсите правата . Председателят на Комисията очаква към края на сезона нарастване на измамите.
Дамян Лазаров - председател на Комисията за защита на потребителите: "Очакваме да се появят повече предлагане на туристически услуги в некатегоризирани обекти и то преди всичко заведения за хранене и развлечения. Тези, които в началото на сезона стояха затворени, сега се опитват да отворят и в рамките на месец, месец и половина да калкулират голяма печалба с малко административни разходи... Очакваме и липса на информация относно категоризирането на туристическия обект."
Законът предвижда глоба от 1000 до 15 хиляди лева за хотелиерите и ресторантьорите, които тиражират заблуждаваща реклама. А, за които се докаже, че предлагат услуга с по-ниско качество, джобът им ще олекне между 1000 и 10 хиляди лева.
Източник: БНТ |