Друг акцент в контролната дейност на КЗП това лято ще бъде стриктното спазване на изискването на закона за осигуряване на безпрепятствен достъп на хората с увреждания в туристическите обекти - посочи Маргаритов.
От началото на сезона текат проверки за категоризацията и съответствието на предлаганите услуги с дадената категория на заведенията, разположени на територията на Черноморието. Проверките ще продължат до края на сезона.
Маргаритов припомни, че КЗП ще има постоянни приемни по морето във Варна, Бургас, к.к. "Слънчев бряг", Созопол, Приморско, к.к."Златни пясъци" и к.к. "Албена". Той добави, че периодично ще работят временни открити офиси в Китен, Царево и Обзор, като така ще бъде обхваната максимално територията на почиващите по Българското Черноморие. На място туристите ще имат възможност да получат информационни материали за своите права, да получат консултация от експерт или да подадат сигнал за евентуални нарушения.
"Според мен най-важна е информираността и тя е първата крачка към по-голямата осведоменост на потребителите, че имат права и възможност да ги реализират. Радвам се, че години след като г-жа Меглена Кунева заговори за потребителска защита, България достигна нивото на останалите европейски държави в това отношение. Тези приемни на КЗП допринасят за по-голямата информираност." - заяви заместник-министърът на икономиката Даниела Везиева.
В събитието взеха участие още областният управител на Бургас - Вълчо Чолаков, изпълнителният директор на "Слънчев бряг" АД - Златко Димитров и други.