Кметът на Девня: Концесията на пристанищните терминали е срещу обществения интерес на Варненска област
Евентуална концесия на пристанищния терминал "Варна-Запад" може да се отрази негативно на предприятията, които го ползват. Това притеснение изрази пред Радио Варна кметът на Девня Свилен Шитов. Той уточни, че преминаването на пристанището в частни ръце може да засегне трудовата заетост в региона.
"Ще бъдат засегнати човешки интереси. Там работят около хиляда души. Това автоматично означава, че повече от половината ще бъдат с неясна съдба. "
Шитов коментира изказването на заместник-министъра на транспорта Владимир Върбанов, че оператори на пристанища от световен и европейски мащаб имат интерес към концесията на двата терминала на "Пристанище-Варна".
"Многократно през последните два месеца бе заявявано, че няма да се мисли за концесия на пристанище "Варна-Запад", докато преди няколко дни заместник-министърът на транспорта заяви, че има сериозен интерес по отношение на концесиите на терминалите "Варна-Запад" и "Варна-Изток". Естествено е, че съм притеснен, защото се работи срещу обществения интерес на територията на цялата Варненска област, защото двата терминала се намират на територията на общините Варна и Девня. Очаквам някой ясно да заяви работи ли се за концесия или не. Очаквам ясни позиции, а не на едно място да се заявява едно, а друг да говори друго. Някой ясно и категорично да го каже."
Шитов заяви, че принципно е против концесията на двете пристанища.
"Мисля, че е въпрос на национална сигурност. От национален интерес е двете пристанища да се стопанисват и експлоатират от държавата."
Кметът на Девня заяви готовност компрометираната отсечка, за която няма финансиране, да бъде предоставена на Агенция "Пътна инфраструктура" като третокласна пътна мрежа, която да обслужва пристанище "Варна-Запад".
"Отсечката е от около километър и двеста-триста метра. Това е отбивката от републиканската пътна мрежа, крайезерния път посока пристанище "Варна-Запад", което от национално значение."