В същото време операторка от Районния център 112 във Варна ще бъде наказана, защото реагирала неправилно при обаждане на 30 януари от шуменец. Човекът съобщил, че не се чувства добре и вероятно има хипертонична криза. По прозвучалия в телефонната слушалка глас операторката преценила, че състоянието му не е тежко и затова не сигнализирала в Спешна помощ. Минути след първото обаждане последвало второ - от приятел на болния. Чак тогава операторката направила връзка с екип на Спешна помощ. Лекарите, които се отзовали на място в дома на болния, също установили, че случаят не е спешен. Въпреки това дежурният оператор ще бъде наказан. "Трябвало е да се свърже с медиците още при първото обаждане", категоричен бе Граматиков.
Средно по 370 обаждания на ден са постъпвали на тел. 112 от Шуменска област, обобщи Граматиков. Общият им брой до момента е 20 434. Най-много са обажданията от община Шумен - 8583, на второ място е община Нови пазар с 2170, най-малко са звънили от Смядово - 664 пъти. Директорът на Районния център във Варна Никола Вълев каза, че на 20 и 21 февруари заради сложната зимна обстановка рязко са се увеличили обажданията от Шуменско. Тогава чрез спешния телефон екип на "Гражданска защита" помогнал на мъж и жена, затънали в преспите в района на с. Белокопитово.
Очаква се Европейската комисия да задължи мобилните оператори до 2012 г. да подобрят техниката за локализация на обажданията с точност до 20-30 метра. Сега тя е най-голяма там, където има повече клетки на мобилни оператори. Извън градовете една клетка може да покрие до 35 км.
Източник: в. "Позвънете новини"