© | И тази учебна година в ОУ "Отец Паисий", гр. Бяла продължава работата по проект BG051PO001-3.1.06 "Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес".Проектът започна на 20.12.2011 г. и ще продължи до 31.10.2014 г. и се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
Проектът стартира в началото на 2012 г. със 7 полуинтернатни групи от първи до осми клас с 187 ученика. Тази учебна година групите са вече 8 с 198 ученика (от тях пътуващи 125 ученика).
Общата цел на проекта е подпомагане процеса на ефективно въвеждане на целодневната организация на учебния процес за ученици от I до VIII клас от средищните училища в страната.
Целодневната организация на учебния процес включва пълния образователен цикъл (задължителна подготовка, задължително-избираема подготовка, свободно-избираема подготовка, самоподготовка, отдих и игри, хранене) за постигане на общодостъпно, базисно знание основано на принципите на справедливост, толерантност и перспективност.
Годишния размер на средствата за целодневна организация на учебния ден се определя въз основа на годишен норматив и средногодишния брой на учениците и е в размер на 427 лв. за ученик. Тези средства не са достатъчни за покриване на издръжката на полуинтернатните групи и | © | затова Община Бяла дофинансира тази дейност. Обхватът на учениците в целодневната организация на учебния процес е 84%. За всички ученици е осигурен обяд, като цената за учениците е 1.00 лв., към тази сума се доплаща 0.50 лв. от бюджета на училището за всеки ученик, а разходите за приготвянето на храната и издръжката на стола са за сметка на Община Бяла.
Като първи резултати от въвеждането на целодневната организация на учебния процес може да се посочат: в училището няма отпаднали ученици - всички ученици до 16 г. възраст посещават училището, подобряване на материалната база на училището и създаване на възможности за развитие на детските личности в мултикултурна и конкурентна среда чрез специално избрани дейности. |