Половината хотели в „Албена“ дърпат кепенците
"Туристическият бранш е силно стресиран за следващия летен сезон", призна на пресконференция вчера изпълнителният директор на "Албена" АД Красимир Станев. "Ние разработваме варианти, в които няма да бъдат отворени хотели, защото падането на цена под 40 лв. на ден означава директна загуба. Предполагам, че по-скоро ще редуцираме базата, но към безумно намаление на цените не може да се пристъпи. Параметрите за затваряне са от малък процент от нея до половината база. Още повече че цените на всички продукти се увеличават"- добави той. Реалната картина ще е ясна в края на април, казват специалистите. "Истинското време за доказване на професионалистите в туризма е сега. Който оживее след тази криза, наистина ще е атестат за него. Последните две години са трудни за Албена. Печалбата пада и за 2008 г. тя ще с около 20% по-ниска в сравнение с предходната, когато беше около 17 млн. лв. Очакваме печалба около 13 млн. лв.", посочи Станев. Според него несигурността в отрасъла е най-лошото.
Другият проблем е, че конкурентни на България туристически дестинации, в които за туризма има солидна държавна подкрепа, ще налеят много пари за реклама и за по-евтини почивки. "Тези страни и сега ни конкурират. Правителството на Кипър е одобрило още 10 млн. евро допълнително за реклама за 2009 г., при положение че харчат около 15 млн. евро. Сигурен съм, че и Турция, и други държави ще вложат за предстоящия летен сезон колосални средства за реклама, а ние ще останем пак назад, въпреки че непрекъснато говорим пред държавните органи за това. Но аз съм песимист на тази тема за страната ни", коментира още Станев.
Източник: в. "Народно дело"