Той тъкмо бил изплувал от 30-метровата дълбочина, качил се на палубата, свалил кислородния апарат, но преди да махне бутилките от гърба си, залитнал, паднал зад борда и изчезнал под водата.
Приятелите му се опитали да подадат сигнал на спешния номер за морски инциденти 161, но се оказало, че с него няма връзка. Докато информацията за бедстващия водолаз стигне до Морска администрация, минали повече от 20 минути. Тогава към мястото на инцидента били изпратени кораб на Гранична полиция, катер на МА и вертолет на ВМС. По тревога били вдигнати и доброволците от морската спасителна организация БУЛСАР. От младия мъж обаче нямало и помен.
"Получихме сигнала със закъснение - докато информацията от тел. 112 отиде до морските служби, които ни информираха за случая, и нашият екип стигне до бедстващия катер, измина повече от час. За съжаление, хората на борда са били само абонати на МТел, а от 2 години този оператор не поддържа спешния номер за инциденти на море.
Ако връзката с нас бе осъществена веднага, щяхме да реагираме на минутата и шансовете да спасим потъналия водолаз щяха да бъдат реални", коментира шефът на БУЛСАР кап. Никифор Герчев. "Факт е, че след дългогодишно сътрудничество с тази спасителна организация, съвместната ни работа бе прекратена. Причината е в новите правила на компанията за спонсорство, процедурата по които е доста тромава. Не сме отказали от подкрепата, но все още търсим начин как тя да бъде осъществена", не отрекоха проблема от централата на МТел в София.
Източник: Днес +