Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
След срутването на подпорна стена: Продължава разчистването на АМ "Струма"
Автор: Екип Varna24.bg 08:27 / 29.04.2024Коментари (0)2798
Подпорна стена на АМ "Струма“ се срути върху пътното платно вчера, а разчистването на земната маса продължава и днес. Все още е затворено за движение платното в посока София от кръговото на Драгичево.

"Около 3500 кубика земна маса е отстранена от зоната на срутването. След интензивните валежи от последните дни се забелязва преовлажняване на глинести пластове, довело до срязването на стената. От стената са паднали 24 метра. Оценката е, че около 5000 кубика земна маса ще бъдат извозени“, посочи пред bTV инж. Даниел Иваничков, директор "Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ, предад bTV.

"Трябва да сме приключили до утре с разчистването. След това ще бъде направена оценка за последващото възстановяване. Магистралата ще бъде затворена до утре със сигурност. След това ще бъде отворена за леките автомобили“, добави той.

"Стените в участъка са на 14-годишна възраст. Правени са при изграждането на АМ "Люлин“. Не са много стари, не са много нови – природата си е природа. Останалите стени не са мръднали. Ще бъдат предприети действия за почистване на отводнителите им, което е регулярен процес“, каза още инж. Даниел Иваничков.

"Непосредствената причина за падането на стената са дъждовете, които са преовлажнили земните маси зад подпорната стена, създали са един значителен земен масив, който е довел до срязването на стената. Няма щети по пътя, което означава, че е нарушена устойчивостта на откоса“, обясни проф. Стефчо Стоев от Минногеоложкия университет.

"Това е стар свлачище участък. За него се знае. Той е слабо място на магистралата. По-надолу са извършвани мероприятия по укрепване на откоса. Ние сме в периферията на тази зона. Целият този район е свлачищен. Почвите са податливи на свличане“, коментира той.

"АМ "Люлин“, сега "Струма“, е изградена при едни много сложни геоложки условия. Само в рамките на едни 7 километра имаме три големи свличания. Преди първия тунел има, между първия и втория тунел има много голямо свличане, което беше овладяно много трудно. Този участък е слабо място. Извършвани са укрепителни мероприятия. Цялата тази част на Пернишката котловина се характеризира със сложни условия. Пътят между Драгичево и Владая е с няколко свлачища. По железопътната линия влаковете се движат с намалена скорост заради свлачищни процеси. Районът е предразположен. Очевидно е трябвало да бъдат извършени по-сериозни укрепителните мероприятия“, допълни още ръководителят на катедра "Хидрология и инженерна геология“ проф. Стефчо Стоев.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Мигрантски натиск към България
Протестиращи нападнаха директора на Народния театър
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Катастрофи в България
Строежът на АМ "Хемус"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: