Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Започва рехабилитацията на Ришкия проход
Автор: Екип Varna24.bg 12:32 / 01.08.2011Коментари (0)922
©
На първи август 2011 г. министърът на регионалното развитие и благоустройството направи първа копка на ЛОТ 4: Проект "Път ІІ-73 Шумен - Карнобат от км. 0+000 до км. 90+323,77", с което даде стартът на рехабилитацията на Ришкия проход.
В събитието участие взеха също Областният управител на област Бургас Константин Гребенаров, Областният управител на област Шумен Димитър Александров, кметове на общини в бургаска област, народни представители.

Път ІІ-73 ШУМЕН - КАРНОБАТ пресича Източна Стара планина през Ришкият проход, и е ключова логистична връзки между Северна и Южна България

Път ІІ-73 ШУМЕН - КАРНОБАТ е със стратегическото значение в национален и транснационален аспект, защото освен, че осъществява връзката между двете области - Шуменска и Бургаска, осигурява и подпомага логистична връзка между северната ни граница с Румъния и южната с Турция. Така чрез Път II-73 ШУМЕН - КАРНОБАТ се реализират геополитическите предимства на страната ни.

Kлючовото значение на Ришкия проход се определя и от връзката, която осигурява на Шумен и Смядово с Карнобат, Бургас и АМ "Тракия". На практика, важното значение на пътя за движението на тежкотоварните автомобили и пътници в направлението Север - Юг и Югоизток - Северозапад зависи и от благоприятните географските характеристики на Ришкия проход, който може да се използва почти целогодишно. Той е леснопроходим и се намира в сравнително по-ниската част на Стара планина.

Цялостна рехабилитация на пътя не е правена през последните 40 години, с изключение на частични реконструкции на настилката и изкърпвания. Състоянието на участъка е много лошо. Съществуващата пътна настилка е със силно влошени характеристики на пътната конструкция, особено в участъците, разположена на висока надморска височина. Пътят е неотводнен или с неефективно отводняване и това e допринесло за влошеното състояние на пътната конструкция. 

Съществуващите малки и големи съоръжения са с видими дефекти, за които са предвидени подходящи ремонтни работи/реконструкция. В планинския участък съществуващите хоризонтални криви са със стръмни надлъжни наклони и хоризонтални криви с малки радиуси, което е предпоставка за пътнотранспортни произшествия.

Проектът ТРАНЗИТНИ ПЪТИЩА V LOT4 РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ПЪТ път ІІ-73. ШУМЕН - КАРНОБАТ +от км 0+000 до км 90+323,77 предвижда: извършване на рехабилитация на пътния участък - подобряване характеристиките на пътя, възстановяване експлоатационното му състояние, с цел осигуряване безопасност и комфорт на пътуващите през стратегическия Ришки проход. 

С изпълнението на предвидените строителни работи се цели възстановяване носимоспособността, равността и сцепителните качества на пътната настилка, ефективното действие на отводнителните съоръжения; сигурността на пътните и предпазните съоръжения; вертикалната сигнализация и хоризонтална маркировка.
Предвидена е реконструкция на всички големи 23 пътни съоръжения - мостове и жп. надлези, сред които и мостът над р. Камчия.

След рехабилитацията на пътя ще се осигури по-висока степен на безопасност и комфорт на движението, както и ще се удължи експлоатационния живот на пътя.
За населените места по пътя: с. Радко Димитриево, с.Ивански, с. Веселиново, с. Прилеп, с. Лозарево и с. Вълчин, проектът предвижда рехабилитация на прилежащите тротоари и оформяне на входовете към частните имоти, което ще подобри външния облик на селищата и ще придаде допълнителен уют за хората, живеещи в региона.

За изпълнението на 90 километровия проект ще бъдат вложени:
- Повече от 27 000куб.м бетон;
- Асфалт - 320 хил. тона;
- Фракции само за основа на банкети 80хил куб.м;
- Облицовъчните канавки ще бъдат 81 km;
Изпълнител на строителните дейности на Път ІІ-73 Шумен - Карнобат е сдружение "Лена Енженярия и Конщрусойш - Инжстройинженеринг -Пътища - ЛОТ 4.
Обединието се състои от "Инжстройинженеринг" ЕООД, "Пътища Шумен"АД и португалската "Лена Енженярия и Конщрусойш" АД.
Договорната цена от 23 000 585.68 евро без ДДС.

Финансовите средства се осигуряват по "ПРОЕКТ ТРАНЗИТНИ ПЪТИЩА", от Европейска Инвестиционна Банка и Републикански бюджет.
Възложител: Агенция "Пътна инфраструктура".
Времетраене на обекта: 24 месеца.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Първа лига, сезон 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Избори в САЩ
Протестиращи нападнаха директора на Народния театър
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: