През юни 2006 г., в кк „Св. Константин и Елена" край Варна беше открита първата швейцарска дентална клиника за имплантология и естетична дентална медицина „Дентапрайм", в която до днес са инвестирани 5.6 млн. евро. Това е единствената дентална клиника у нас с германска сертификация по качество извън Германия и Швейцария. Стоматологичното оборудване включва последен клас на високите технологии на лидера на германския пазар KaVo; система за имплантации на швейцарските производители Straumann и Nobel Biocare; 3D-компютърен томограф и навигационна система, улесняваща процедурата по поставяне на имплантата. Идеята на „Дентапрайм", собственост на швейцарското акционерно дружество Swiss Greenfield, беше развитието и в България на дентален туризъм. Първоначално разкритите в нея 16 работни места (заети тогава предимно от германски специалисти) днес вече са 35. В отличния екип от специалисти - лекари, стоматологични асистенти и зъботехници - работят 27 българи. Продължават инвестициите в обучението на лекари и зъботехници, в стоматологична и медицинска техника. В клиниката всяка седмица се провеждат обучения и курсове от чуждестранни експерти в сферата на денталната медицина и зъботехниката.
В статистиката от 2006 г. до днес влиза обслужването основно на западноевропейски туристи, които търсят качеството на европейското обслужване на добри цени - клиниката обслужва 85 процента чуждестранни пациенти и 15 процента българи. Пациентите от Германия, Швейцария, Австрия, Англия и Скандинавските страни разбраха, че цените на „Дентапрайм" в България представляват максимум 50 на сто от обичайните за Западна Европа.
Общият брой на поставените имплантати до края на месец май 2008г. е 4832. Оборотът за 2006 г. е в размер на 668 000 евро, а за 2007г. - 2 314 000 евро. Очакваният оборот за 2008г. е 4,2 млн. евро. „Дентапрайм" е първата дентална клиника в България, сертифицирана по ISO 9001. Call-центърът в Германия, който работи на четири езика, има петима служители за обслужване на пациентите от Германия, Австрия, Швейцария и страните от Бенелюкс. Във Великобритания работят още двама служители за обслужване на английскоговорящи пациенти. „Дентапрайм" разполага със собствена маркетингова агенция в Германия с петима служители.
Днес екипът на клиниката е категоричен, че вече са отпаднали първоначалните предразсъдъци, че обслужването в една швейцарска клиника е по-скъпо от това при българските зъболекари. В сравнение с българските зъболекари, които работят на едно високопрофесионално ниво, услугите на „Дентапрайм" в никакъв случай не са по-скъпи, а се предлагат на почти същата цена, въпреки че съществуват технологично по-добри предпоставки. Висококачествените имплантати и зъбните заместители без съдържание на метал тук са малко по-евтини, отколкото в частните клиники в България. Все повече българи забелязват това, затова и броят на българските пациенти, които търсят услугите на клиниката, расте.
В краткосрочен план се предвижда изграждането на втора зъботехническа лаборатория в рамките на клиниката, а в бъдеще и изграждането на втора дентална клиника в България, тъй като „Дентапрайм" очаква нови конкуренти в денталния туризъм, като вече оглавява пазара по оборот и технологии.
В подкрепа на корпоративната и социалната отговорност в обществото, до днес клиниката за имплантология и естетична дентална медицина „Дентапрайм" се е ангажирала с: три стипендии за студенти по специалност „Дентална медицина" на Пловдивския университет за учебната 2007/2008 г. лятна практика на трима студенти по специалност „Дентална медицина" на Пловдивския университет (август 2007 г.) безплатни зъболечения партньорство с факултетите по дентална медицина към висшите учебни заведения в страната, стоматолози и зъботехници.
По случай годишнината от откриването си в България „Дентапрайм" организира на 14 юни т.г. в гр.Варна провеждането на кръгла маса на тема: „Възможности за развитие на здравния туризъм" с партньорството на Министерство на здравеопазването, Държавната агенция по туризъм, Община Варна, Общински съвет Варна, БХРА, ВТК и др. Идеята на клиниката (и като асоцииран член на БХРА) е с участието на водещи специалисти, експерти и журналисти, да бъдат дискутирани проблемите и възможностите за развитие на здравния туризъм в България. |