© Varna24.bg | | Ако варненското пристанище не се сдобие с дълбоководен контейнерен терминал, няма смисъл въобще да си мислим, че страната ни може да развива контейнерната търговия, която е бъдещето за пристанищата. Това заяви директорът на пристанище Варна Данаил Папазов по време на среща на представители на морския бизнес с областния управител.Мястото за изграждане на терминала вече е определено - преди Аспарухов мост. Причина за забавянето е, че част от терена все още не е собственост на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура". В него попада имот на военното министерство - бившето военно поделение „Пясъка". Ако военното и транспортното министерства се разберат за поделението, може да започне проектиране, уточни Папазов. Според шефа на варненското пристанище, морската ни столица има добри шансове да отклонява притока на товари към румънското пристанище Констанца.
Управлението на държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура" трябва да е във Варна, посочи Данаил Папазов. По думите му пристанищата Варна Изток и Варна Запад все още нямат подробни устройствени планове, което не дава възможност за нови инициативи. „Хората, които ръководят тази дейност от София, не познават нито кмета, нито областния управител във Варна" , коментира пристанищният шеф.
По време на днешната среща бяха поставени наболели проблеми на бранша, сред които данъците на българските моряци, плаващи под чужд флаг и безопасността на корабоплаването. Повдигнат бе и въпросът и за създаване на фонд за кредитиране на корабостроенето по примера на всички страни от ЕС, в които имат развит този отрасъл.
Инициатор на разговорите бе народният представител от ГЕРБ Свилен Крайчев.
Източник: Дарик |