Казаха коя е най-посещаваната планина у нас. Има ли изненадани? | ||||||
| ||||||
Румяна Тодорова е сигнализирала за това Дирекцията на природен парк "Витоша“, откъдето е получила обяснението, че в момента пътеката се подравнява. Подравняването на пътя е предприето от НСА, тъй като води и към тяхната база на Витоша. Отдалеч личи, че по пътеката е работила тежка машина. Освен че верижната машина е загрозила част от пейзажа, тя е наранила и немалка част от корените на дърветата. Хората, тръгнали на излет, също се чудят каква е била машината и защо е изровила пътя. След проверка се оказва, че туристическата пътека следва горски път. Той се стопанисва от ПП "Витоша". Освен до Черни връх по него се стига и до хижа "Проф. Иван Стайков", която е учебна база на Спортната академия. Оттам наели и булдозера. Според представители на академията това не е изравняване, а заравняване. "Тук става дума за профилактика на съществуващ горски път, който да подсигури транспорт в случай на авария, на бедствие, инцидент с пострадали. Ако не се правят тези поддържания, ерозията отнася пътя“, казва доц. Петър Янков, ръководител на катедра "Снежни спортове" в НСА. От там съобщават, че с булдозера са обработени три участъка на пътя. "Технологията е такава, че само заравнихме дупките, получени от ерозията, не сме премествали земни маси“, каза за bTV Деян Тодоров, главен асистент в катедра "Снежни спортове" в НСА. Тодоров призна, че техниката е засегнала коренови системи на дървета, но казва, че "природата ще се възстанови бързо“. "Можехме да използваме по-щадяща техника, но нямаше да бъде икономически изгодно, нито щадящо за природа, защото щеше да продължи 10 дни. Нека да припомня, че Витоша е най-посещаваната планина в България, събота и неделя тук има изключително много хора“, казва Тодоров. "Въпросният път е важен, защото е единственият, по който противопожарна техника има достъп до Витоша и е бил ползван при гасене на пожари, както и от ПСС при спасяване на туристи", отбеляза Тодоров. |