Ще има ли жп линия Асеновград-Смолян-Гърция? Ето отговора на транспортния министър | ||||||
| ||||||
"Към момента няма направено актуално проучване относно възможностите за построяване на железопътна линия, която да свърже градовете Асеновград и Смолян. Теренът в южната част на Родопите е изключително тежък. Практиката от работата по проекти в други планински райони на страната показва, че изграждането на нова инфраструктура (особено железопътна) с европейски стандарти през толкова тежък планински релеф предполага огромни инвестиции, които трудно биха могли да бъдат обосновани в анализите "разходи-ползи“ и да се осигурят от наличните източници на финансиране, на фона на значителната нужда от средства за модернизиране на съществуващата жп мрежа и поддържането й". Това е част от отговора, който министърът на транспорта Николай Събев е дал на депутата от партия "Възраждане“ Ангел Георгиев, пише Клуб Z. По думите му в одобреното коалиционно споразумение е залегнал приоритет "Анализ с предложение за подобряване на пътната връзка Пловдив-Смолян“. Пътното трасе Пловдив - Асеновград - Смолян - Рудозем е част от разширената Трансевропейска пътна мрежа. До настоящия момент не е обсъждано изграждането на трета жп връзка с Гърция. "Доколкото ни е известно, в Гърция няма изградена и не е планирано строителството на нова жп линия от гара Бук (Паранести, в района на Драма – б.р.) до границата с България“, е посочил Събев. Той уточнява, че усилията на гръцката страна са насочени към изграждането/модернизацията на жп линията Солун - Кавала - Александруполис, идентифицирана като липсваща жп връзка от коридор от основната ТЕN-Т мрежа "Ориент/Източно-Средизeмноморски“. Посоченото направление е част от железопътен проект "Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе“, по уточняването на чиито параметри работят през последните няколко години българската и гръцката страна. Събев е заявил, че развитието на железопътния транспорт в Република България е основен приоритет на новото правителство, тъй като е най-екологичният вид транспорт, носи редица ползи за гражданите и бизнеса и е важно да се използват предимствата му. "Като страна-членка на ЕС, България има ангажимент да изгради Трансевропейската транспортна мрежа на българска територия, съгласно стандартите и сроковете на Регламент 1315/2013 г. В този смисъл усилията ни трябва да бъдат насочени към завършването, в максимално възможна степен, на основната Трансевропейска железопътна мрежа, чийто срок за изпълнение е 2030 г. |
Още по темата: | общо новини по темата: 336 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/56 ] следващата страница |