Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Как можете да прехвърлите мобилния си номер към друг оператор без много проблеми и разправии?
Автор: Екип Varna24.bg 15:21 / 03.05.2022Коментари ()1739
©
Лоялността към един мобилен оператор не е лошо нещо, но има ситуации, в които се налага да преминем към друг телеком - дали заради по-изгодни тарифи, заради желание да се включим в една група с близки и приятели или пък поради друга причина. При това логично искаме да запазим своя номер - ако го ползваме от много години или пък включва лесно запомняща се поредица от цифри.

За щастие това е възможно, защото е добре регулирано и се прилага от година, а цялата процедура е сравнително лесна. Нещо повече - своят номер могат да пренесат, както потребителите с абонаментен договор, така и ползващите предплатена услуга. При приемащия оператор те могат да преминат към договор или пък към предплатена услуга, пише mobilebulgaria.com.

Какво трябва да се направи?

За да задействате процедурата е достатъчно да подадете писмено заявление за пренасяне на номера в офис на приемащия оператор - този, към който искате да преминете. Заявлението се подава лично, от пълномощник или пък от законен представител на абоната. Vivacom поддържа и онлайн подаване след избор на план, но не и за предплатени услуги. При A1 има опция за пренос на номер при избор на план, но после трябва да се посети магазин за подписване на заявлението.

Ако притежавате повече номера е възможно да пренесете всички с едно заявление, процедурата е безплатна. В случай, че няма причини за отказ на пренасяне ще получите уведомление за пренасяне на номера и за датата, на която ще стане това. По закон пренасянето се осъществява в рамките на 2 работни дни, считано от датата на подаване на заявлението.

В този срок влиза и т.нар. "прозорец на преносимост", който е не по-дълъг от 5 часа - това е времето, в което номерът се деактивира в старата мрежа, активира се в новата, а базите данни на операторите се обновяват. Въпросният прозорец е всеки работен ден между 9 и 14 часа.

Какви проблеми могат да възникнат?

Ако имате сключен срочен договор и/или изплащате устройства напълно логично ще трябва да изплатите на сегашния си оператор съответните неустойки, както и останалите дължими лизингови вноски, ако сте закупили устройство.

Не е пречка да пренесете номера си, дори и ако мобилната услуга е част от пакетно предложение с други услуги - в този случай ще може да продължите да ги ползвате, но най-вероятно без преференциалните условия за целия пакет.

Мога ли да се върна към старата мрежа?

Да, няма проблем след пренасяне на даден номер към нов оператор той да бъде върнат към първоначалната мрежа. Процедурата е същата.


https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Kak-mozhete-da-prehvurlite-mobilniya-si-nomer-kum-drug-operator-bez-mnogo-problemi-i-razpravii-1260216
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.