Щеше да им е полезно, ако го знаеха – зарязаните пътници на летището | ||||||
| ||||||
Независимо от причините, при всеки проблем с полет, авиопревозвачът е длъжен да се погрижи за пътниците! Лошо време – Ако авиокомпанията Ви изостави по пътя или не може да осъществи полета поради лоши метеорологични условия, това не я освобождава от отговорност. Тя трябва да Ви предложи премаршутиране или друг полет, както и храна и напитки. При по-дълъг престой имате право и на безплатни нощувки в хотел, включително и транспорт от и до него, до часа на тръгването. – В случай че изобщо не можете да излетите заради силен вятър или снеговалеж или очакваното закъснение е над 5 часа, можете да се откажете да пътувате и авиокомпанията трябва да ви възстанови парите за билета до седмица. Закъснели полети – Авиокомпанията трябва да Ви информира какво се случва с полета и кога се очаква да се изпълни. При закъснение над 2 часа трябва да Ви осигури храна и напитки за времето за изчакване, при необходимост - настаняване в хотел и транспорт от и до летището. Когато самолетът кацне на крайната дестинация с повече от 3 часа закъснение, е възможно пътниците да получат обезщетение, чийто размер зависи от дължината на маршрута. – Вижте размера на обезщетенията: https://bit.ly/3Ep7RSP Отменени полети – Когато полетът няма да се осъществи, авиокомпанията е длъжна да Ви даде възможност да изберете между възстановяване на парите за билета до 7 дни, да осигури придвижването Ви до крайната дестинация с нов полет или премаршутиране при първа възможност и сравними условия. Междувременно, също трябва да се погрижи за Вас. Вижте още: https://bit.ly/3SwtRiO Важно – Да пазим всички документи за пътуването – бордова карта, платежни документи, SMS-и и имейли от превозвача, снимки на таблото с информация за закъснението или отмяната на полета. – Ако не получим ваучери или храна и си купим сами по време на престоя на летището, да пазим касовите бележки и други доказателства за направените разходи, за да ни ги възстановят. Как да защитим правата си? – Всички претенции предявяваме към въздушния превозвач, възможно най-скоро – При неуреждане на спора, се обръщаме към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" за български авиокомпании и към мрежата Европейски потребителски центрове за чужди превозвачи. Повече: https://bit.ly/3SOcwSc Информацията и съветите касаят полети с всяка авиокомпания при дестинации в рамките на ЕС и с начална точка Съюза, както и такива до страна от ЕС от страна извън Съюза с европейски авиокомпании. |