Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
От ВиК гонят длъжниците със сопи, твърди възрастен мъж
Автор: Екип Varna24.bg 15:28 / 19.02.2010Коментари ()1183
© Varna24.bg
Инкасаторите на ВиК - Вълчи дол, събират таксите със сопи, оплака 68- годишният Георги Георгиев. Мъжът е с три байпаса на сърцето, но вместо да си кротува, води война заради стресиращата сметка от 327 лв., която му друснали. От ВиК - Вълчи дол, в продължение на две години не желаели да решат проблема му с неизправен водомер. Според възрастния човек всичко започнало, когато започнал да плаща необичайно високи сметки - 50-60 лева. След като получил поредната такава тлъста сметка, той лично помолил шефа на ВиК - Вълчи дол, да направи проверка на водомера и да се установи дали функционира нормално.

В отговор на своята молба известният с прякора Гонето човек получил странния съвет да нареди празни варели около чешмата и да ги напълни с вода, за да могат от ВиК по-лесно да установят евентуална неизправност. „Събрах варели от комшии и приятели и ги напълних, но от дружеството не се появи никой, който да направи нужните замервания", жалва се той. Озадачен от липсата на проверка в продължение на около месец, старецът решава да се обърне и към шофьора на местното ВиК, когото случайно засича на улицата. Той отсича, че водомерът е редовен и варелите трябва да се махнат.

Така и приключват нещата до октомври м.г., когато дядо Георги претърпява тежка сърдечна операция във Варна и са му направени три байпаса на сърцето. След завръщането във Вълчи дол през декември той заварва служители на ВиК - Вълчи дол, да засичат водомера в двора му и дочува телефонен разговор, в който инкасаторът съобщава на друго лице от ВиК, че цифрите не може да са верни при положение, че водомерът е бил засечен преди 20 дни. След като чува това нещо, пенсионерът със слабо сърце пита инкасатора колко вода има да плаща, но ВиК служителят му отговаря, че нямал сметки за плащане.

„Разбира се, че се усъмних, че има нещо нередно. Как така нямам да плащам вода?", чуди и се мае дядо Георги. И с право. Само 4 дни след това същият инкасатор се появява в двора на бай Георги и му заявява, че все пак трябва да плати такса, защото Петър (бел.ред. - Петър Апостолов, началник на ВиК - Вълчи дол) щял да му спре водата. Ядосаният дядо отказва да плати и в отговор пише писмо до ВиК - Варна, в което настоява да бъде направена проверка на водомера и да бъдат уточнени всички нередности и неизправности. Няколко дни след писмото идва и проверката от Варна.Служителите на

ВиК - Варна постановяват, че водомерът е неизправен и трябва да бъде сменен с нов цифров. От ВиК - Вълчи дол, сменят водомера още същия ден, но с такъв втора употреба и без бай Георги или който и да е от неговото семейство да е там. За това свидетелства и неговият племенник Стефан Илиев, който заедно с бай Георги заварва капака на шахтата отворен и с „новия" водомер вътре. Потвърждението идва и няколко дни след това, когато двама души от ВиК-то идват с документ, който искат Георги да подпише, за да потвърди, че е инсталиран новият му водомер. Тук започва и най-сериозната мъка на стария човек - служители на ВиК започват да го навестяват на групи, носейки със себе си сопи и карайки го да се разпише под сметки за вода. Той отказва, но в началото на февруари получава писмо от ВиК - Варна, в което от дружеството му заявяват, че той им е длъжник с 327 лева, които натрупвал в периода от юни 2009 г. до декември същата година, въпреки че има разписки за платените месеци.

Човечецът е бивш тираджия и състезател по борба и твърди, че може да се справи с един въоръжен с дървен кол инкасатор, но останалите щели да му дойдат в повече. И се кани да продължи битката.

Шефът на ВиК - Вълчи дол, категорично отрече обвиненията на Георги Георгиев, че от Вълчи дол събират таксите си със сопи и не желаят да разрешат проблема с водомера му.

„Това са пълни глупости. Кой нормален човек ще каже на друг да реди варели около чешмата си, за да бъде оправен водомерът му? Нещо не е в ред човекът, но от моя страна няма проблем. Ние неговия водомер го сменихме по установения от правилниците на ВиК ред. Дори имаше и постъпила жалба от него в Провадия и Варна. От ВиК - Варна, от службата по вътрешно ведомствен контрол дойдоха и заедно ходихме да видим какво е. Когато му се развали водомерът, ние го сменихме, но той имал претенции да бъде с цифри. Като има такива претенции, нека си го купи и ще му го монтираме", обясни Апостолов. Според него, когато комисията дошла, видяла положението и заключила, че водомерът трябва да бъде сменен. След което на Георгиев е поставен занулен уред, който е минал през всички проверки.

„На него проблемът му е там, че има да плаща триста и няколко лева и само гледа да пише някакви писма, за да може да се отърве", категоричен е шефът на ВиК - Вълчи дол.

Апостолов обясни още, че не е присъствал на смяната на водомера, тъй като си имало специалисти за тази работа. На въпрос дали инкасатори са ходили със сопи, Апостолов отговори така: „Как, да го бият?! Как така от 7000 абонати никой не се е оплакал, че го сплашват? Пък и то тази работа със сплашване не става", убеден е Апостолов. На твърдението, че е монтиран водомер втора ръка, той отговори с факта, че дружеството разполагало с оборотни, които са проверени, нулирани и с пломби от метрологичната служба.

„Той има неплатени сметки за вода, от там се появяват и тези над 300 лева. Не съм сигурен за кой период точно става дума, но това показва компютърът. Просто като се вкарат данните в компютъра, и излиза кой какво има да плаща и кой какво е плащал. Не знам дали ще разпоредя проверка, защото не знам коя поред ще е. Фактите са, че ние него се опитваме да го открием вече няколко дни, но той се крие в къщата си и не се показва. Искаме да го намерим, за да се подпише под документите и да може да влезе случаят в съда, защото той очевидно няма намерение да изплати този дълг", обясни Апостолов.

 

Източник: в. "Народно дело"



https://www.varna24.bg/novini/regionalni/Ot-ViK-gonyat-dluzhnicite-sus-sopi-tvurdi-vuzrasten-muzh-143781
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.