Морският бранш преметнат и от новото правителство | ||||||
| ||||||
Стара техника и необходимостта от много инвестиции - това е основният извод, който се налага от анализа на Министерството на транспорта за предстоящото концесиониране на пристанище Варна. Освен вложения в ново оборудване кандидат стопанинът на Варна - Изток ще трябва да налее сериозни суми и в изградждането на нова или усилването на сега съществуващата кейова стена. Причината е, че тя не е достатъчно стабилна, за да издържи новите машини. Това беше и една от причините, макар и не съществена, за да се иска изместването на терминала. Като пречка пред потенциалните инвеститори е отбелязан и градският трафик, който затруднява достъпа до пристанището. Лошата настилка на кейовете пък е сред основните недостатъци за Варна - Запад. Като проблем за фериботния комплекс е отбелязано от години обсъжданото разделение на инфраструктурата между Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура" и национална компания „Железопътна инфраструктура". За концесиониране е предвидено и новото пристанище, чието изграждане не е започнало, а мястото му дори не е уточнено. Източник: в. "Позвънете новини" |