Браншовите организации ще дават решения за възложеното незаконно строителство | ||||||
| ||||||
В нея участваха представители на Камара на строителите в България, на Българска браншова камара "Пътища“, на Камара на архитектите в България, на Камара на инженерите в инвестиционното проектиране, на Българската асоциация на архитектите и инженерите консултанти и на Националната асоциация на строителните предприемачи. "Има инфраструктурни обекти в държавата, които са незаконни. Не искам да политизирам. Този дебат не можем да го затворим, защото обектите стават все повече“, каза министър Шишков пред участващите в срещата. И предложи да бъде въведен принципът за търпимост, като бъде регламентирана обща процедура по узаконяване на обектите и въвеждането им в експлоатация. "Част от този проблем е, че имаме изключително тежка и тромава система като законодателство, която ни създава проблеми. В огромната си част е заради невъзможността на държавата да си извади навреме строителни книжа и да завърши определени строежи“, каза арх. Шишков. Той бе категоричен, че ще бъдат направени актове за констатиране на незаконното строителство, но вече изграденото няма да бъде премахнато. Министърът изрази очакване да бъде намерено общо решение и механизъм за регламентиране на това строителство, което ще облекчи пътния бранш и ще даде възможност за разплащане на средствата към него за обекти, които представляват незаконно строителство. Представителите на браншовите организации подкрепиха предложението на министъра за решаване на проблема, предвид че обектите се ползват от всички, и се ангажираха да представят в срок предложенията си за решаване на казуса. Те коментираха също, че е необходимо облекчаване на законодателството, регламентиращо строителния процес. И посочиха, че тежките административни норми са една от причините за възникналия проблем. Министър Шишков заяви, че административната тежест върху възложителите е голяма и допълни, че е готов да коментира всички варианти и предложения, като те бъдат разгледани отделно, за да може проблемът с незаконните инфраструктурни обекти да бъде решен приоритетно. |