Жена сигнализира за проблем с етикетите на стоките | ||||||
| ||||||
Нагледно тя е снимала няколко етикета, за да покаже проблема. Тя е намерила решение чрез снимката да може да увеличава шрифта, за да прочете информацията, която ѝ е важна. “Какво правят обаче възрастните хора, чието зрение не е добро и нямат телефони, за да снимат и увеличават буквите на етикета, трябва да ходят с лупи в магазините", заявява жената. Според Регламент (ЕС) № 1169/2011 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 25 октомври 2011 година за предоставянето на информация за храните на потребителите Основното съображение по отношение на изискването за задължителна информация за храните следва да позволи на потребителите да идентифицират и използват правилно храните, и да направят избор, който е съобразен с индивидуалните потребности на хранителния им режим. За тази цел стопанските субекти в хранителната промишленост следва да направят тази информация по-лесно достъпна за хората със зрителни увреждания. Според Регламента големината на шрифта е в зависимост от площта на опаковката. Законодателството в областта на информацията за храните следва да забранява използването на информация, която би заблудила потребителя, по-специално по отношение на характеристиките на храната, нейното въздействие или свойства, или която би приписала лечебни свойства на храните. За да бъде ефективна тази забрана, тя следва да се прилага и спрямо рекламата и представянето на храните. Проблем е обаче че потребителят не може да види дали е заблуден или не, защото не може да прочете етикета, особено ако някои съставки могат да предизвикат алергии. |