Пътен експерт: Гневът зад волана ни изключва от движението и оставяме тялото си на произвола на съдбата | ||||||
| ||||||
От разговора стана ясно, че за април броят на загиналите са с 19 по малко, ранените с 10, а произшествията с 43. Голяма част от участниците в движението са коригирали поведението си и не са допуснали ПТП. "Когато говорим за младите, няма как да не споменем, че безопасността не започва от курсовете по шофиране, а от раждането на човека. Когато участваме, трябва да знаем, че извършваме едно сложно психическо и физическо упражнение и трябва да се стараем като всички спортисти да сме концентрираме и да управляваме", обясни експертът. Той бе категоричен, че зад волана трябва да сме съсредоточени да не изпуснем обстановката, защото едно отместване на погледа е решаващ. Движението по пътищата е с повишена опасност дейност. Една малка грешка и всичко, което се случи във физическия свят няма връщане", категоричен бе Кесяков. На въпрос има ли как младите шофьори да бъдат по-изкъсо следени, Кесяков каза, че съществува такъв вариант в момента като посочи контролните точки, които получава всеки един новобранец на пътя. Когато ги загуби става неправоспособен. "Призовавам ги да погледат наредбата за точковата система и да видят за кои нарушения се взимат точки и как бързо могат да загубят своята правоспособност. Относно шофирането по трамвайната линия, експертът по пътна безопасност каза, че може да МПС да е там само при изпреварване. "Трамваят има дълъг спирачен път, колкото и да бързат, нямат място на тази линия, добави Кесяков. Специалистът напомни, че и пешеходците трябва да внимават в населените места, въпреки че са с предимство. В кръгово кръстовище движението е по-безопасно, защото скоростта намалява и стават пътнотранспортни произшествия, но от по-лек характер, обясни още Кесяков. |