Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
От КЗП алрмират: Хотели във Варна с две звезди се предствят за тризвездни онлайн
Автор: Екип Varna24.bg 14:18 / 17.08.2023Коментари ()2078
©
3491 инспекции по направлението Защита на икономическите интереси на потребителите на туристическия продукт за периода 1 януари – 14 август 2023 г. са направили служителите на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Отделно от това, инспекторите на КЗП са осъществили и съвместни проверки по инициатива на и с други органи, които са отчетени в кампанията "Съвместни проверки", както и по постъпили жалби и сигнали на потребители, отчетени в кампанията “Жалби и сигнали". 

През периода 1 юни – 10 август 2023 г. регионалните дирекции Бургас и Варна са извършили общо 620 проверки, като са проверявани заведения за хранене и развлечения, места за настаняване – хотели, семейни хотели, апартаменти за гости и стаи за гости, СПА центрове и интернет сайтове. Установени са 85 нарушения, като най-честите са липса на категоризация, удостоверението за категория не е поставено на видно място, туристическите обекти не отговарят на утвърдената категория и други, предаде БГНЕС.

Сигналите и жалбите на територията на Черноморието през сезон Лято 2023 най-често касаят лошо обслужване и лоша хигиена, липса на топла вода и климатик в местата за настаняване, отказ от резервация за предстоящ престой от страна на потребителите, които търсят съдействие за възстановяване на платената сума, както и липса на цени на различни продукти в заведения за хранене и развлечения.

Най-честите примери за нелоялна търговска практика започват със заблуди в интернет.

Един такъв пример е, когато търговецът предоставя невярна и подвеждаща информация на интернет сайт и на фасадата на обекта, относно вида на туристически обект – например семеен хотел се представя като хотел. 

Друга заблуда е за категорията на туристически обекти, например, хотел се представя като тризвезден, а всъщност е категоризиран с две звезди. Честа практика е търговец да предоставя невярна и подвеждаща информация на рекламна табела на място в туристическия обект, относно вида му определен от категоризиращия орган – например бистро се представя като бар или ресторант; търговецът предоставя невярна информация, относно крайната продажна цена на стоките, чрез меню с обявени продажни цени и грамажи.



Още по темата: общо новини по темата: 1242
01.07.2024 »
05.02.2024 »
30.11.2023 »
23.11.2023 »
21.10.2023 »
14.10.2023 »
предишна страница [ 1/207 ] следващата страница
https://www.varna24.bg/novini/varna/Ot-KZP-alrmirat-Hoteli-vuv-Varna-s-dve-zvezdi-se-predstvyat-za-trizvezdni-onlain-1791362
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.