През ноември идва времето за най-ключовия избор за всеки шофьор | ||||||
| ||||||
Смяната на зимни и летни гуми е досадна и скъпа процедура: в зависимост от размера само монтажът и демонтажът може да ви глътнат по стотина лева. А после идва и въпросът за съхранението. Затова и много хора предпочитат да си спестят това упражнение, пише AutoMedia.bg. Някои избират модерните напоследък всесезонни гуми - нещо като златната среда между летни и зимни. Този компромис е смислен, ако карате почти изцяло в града и сте в състояние да се откажете от автомобила в няколкото най-снежни или заледени дни през зимата. Други обаче карат целогодишно само с летните, или само със зимните гуми. Първите, с твърда смес и широки канали за оттичане на вода, никак не са добри върху хлъзгави повърхности. Вторите след едно горещо лято губят напълно качествата, които ги правят зимни гуми. И двата варианта носят със себе си риск и в крайна сметка могат да ви излязат много, много по-скъпо от сезонната подмяна. И най-после можем да го докажем. Тези симпатични галоши всъщност са направени от гуми: едната е лятна, другата - зимна. Пързалката на Зимния дворец в София е идеалното място, където да видим каква е разликата. Точно в този ден Александър Овечкин и Тиму Селане се оказаха ангажирани. Но за късмет имаме приятел, който е бивш състезател на "Левски" и националния отбор на България по хокей. И няма нищо против да излезе срещу човек, който никога в живота си не е припарвал до пързалка. Естествено, зимните галоши се падат на аматьора, а летните - на професионалиста. Тук е мястото да кажем, че тези галоши са напълно идентични с актуалните модели зимни и летни гуми на Continental. Измислили сме три съвсем прости теста с тях. Импровизираната игра на хокей показва две неща: първо, че от автора никога няма да стане хокеист, и второ, че зимните гуми са несравнимо по-добри при внезапна смяна на посоката върху лед. Късичкият ни слалом е достатъчен да ни убеди, че при завой върху лед особеният протектор и по-меката смес на зимната гума правят разлика от небето до земята спрямо лятната. И накрая - тест на спирачния път. Летният протектор не дава почти никакво сцепление и спирането е далеч отвъд втората отметка. Зимният заковава почти веднага след първата. Не е нужно да изпадаме в прецизни измервания - разликата се вижда на око и е в пъти. В студа сместа на летните гуми се втвърдява допълнително и ги превръща на практика в кънки. На пързалката това не е от особено значение, разбира се. Но на пътя е най-важното нещо в живота ви, съвсем буквално. |
Още по темата: | общо новини по темата: 497 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/83 ] следващата страница |