Цветелина Еремиева: Мъжкото здраве е инвестиция в обществото | ||||||
| ||||||
"Не се обръщаше достатъчно внимание на темата за превенцията на мъжкото здраве, особено сред младите. Най-често проблемите с простатата се появяват над 50-годишна възраст, но превенцията трябва да започне много по-рано“, отбеляза Еремиева. "Колкото по-информирани сме, това води до действия. Трябва да се правят изследвания. Движението Movember започна преди 7-8 години, а ние решихме да се включим в него. Растежът на брадите символизира вниманието, което обществото трябва да обърне на мъжкото здраве“, разказа повече за инициативата тя. Състезателният характер на инициативата, както и играта привличат фокуса на хората към темата. "Тя трябва да бъде поставена в центъра чрез задълбочена дискусия. През 2018 г. колегите започнаха да пускат бради. Решихме да вкараме игрови елемент, който включва снимки всяка седмица на брадите им, както и игри, свързани с информираността за рака на простатата. Подтикваха се един друг да правят тестове в тази връзка“, разказа още Цветелина Еремиева. През снимките се получава състезание, при което служителите гласуват за колегите, които подкрепят. "Видяхме силната енергия и ентусиазма, които хората проявяват по време на Movember. Мъжкото здраве е важно и за обществото, не само на индивида. Ролята на бащата като закрилник е добре изразена от мотото, че брадите растат, за да растат децата“, поясни още събеседникът. Друга роля на мъжа в социума е свързана с образованието. "Партнираме си със "Заедно в час“. Образованието е част от мъжкото развитие и е естествено продължение на процеса, при който поглеждаме мъжа като учител“, завърши представянето на инициативата IT Beards Еремиева. |