"Активни потребители": Плюсове и минуси при електронното плащане на сметките за ток | ||||||
| ||||||
Електронното плащане е огромно предимство за хората в малки населени места, където най-близката каса за плащане на сметката за ток е на 10-15 км от дома им. "За всички потребители е активна тази услуга. Ползването й все още не е задължително. Когато три четвърти от потребителите в дадена страна преминат към електронно плащане на даден тип услуга, на доставчиците много им се иска да прекратят традиционния начин на заплащане. Това не е добра практика, защото има сегмент потребители, например възрастните хора, за които електронните услуги не са толкова желани", отбеляза Николов. "Засега няма законодателно решение, но не бих се учудил, ако стигнем до момента, в който да има законово ограничение за прекъсването на сметките в отоплителния сезон за хората със специални нужди – например енергийно бедните. Хората наистина трябва да следят сроковете на плащане и да не пропускат, защото доставката се прекъсва. Има държави, в които онези в невъзможност на платят са защитени от закон. В България не е така“, припомни събеседникът. Ако потребителят е бил в болница или на почивка и не е осигурил на екип възможност да измери консумацията му, се начислява пълна мощност автоматично и това е проблем, смята Богомил Николов. Електронните услуги могат да помогнат в тази насока, като отчитането става дистанционно. "Темата за електронните топломери е актуална от много време. При всички случаи има държавен стандарт и устройства, които не са одобрени и сертифицирани, не могат да се използват. Проблемът е, че ако сте абонат на даден топлинен счетоводител, той Ви предлага само един тип такова устройство и нямате право на избор. В този случай не можете да си купите устройства със същите функции на по-ниска цена, защото те се предлагат от друг топлинен счетоводител“, очерта казуса Богомил Николов. |