Експерт: Често обученията в компаниите са показател, че на хората им предстои да получат повишение | ||||||
| ||||||
"Целите чрез обученията са няколко. От една страна да повишат ефективността на хората си, от друга страна да повишат тяхната мотивация и освен за умения, да се работи върху това те да се чувстват като част от общността", обясни директорът на консултантска компания Илиян Бойчев. По думите му специализираните обучения имат няколко функции, сред тях са въвеждането на хората, работа върху фините настройки и всичко това да се отрази на резултата, включително и да се подобрят взаимоотношенията. "Последното нещо, което работодателите биха искали, е да загубят качествените си хора. В този аспект те инвестират доста, и то не като обучение, а като гъвкав начин на развитие. Обученията са различни от тези преди Ковид-19", уточни Бойчев в ефира на Bulgaria ON AIR. Качеството на обучението е много важно, както и това да бъде интересно, подчерта гостът. "Ковид промени възприятията на хората - оценяват повече обученията, през които преминават. Повишават се резултатите на компанията след обучението. Важно е обученията да се дозират и да се провеждат в тази регулярност, в която хората ще ги възприемат като атрактивни - веднъж на три месеца или веднъж на два месеца. Не бива да са чести. Хубаво е да се провеждат и от външен човек, но той трябва да бъде подготвен. Това дава различни ползи за хората", препоръча директорът на консултантска компания. Според Бойчев едно от следствията на качественото обучение е човек да възприеме поне част от нещата и да ги приложи след това в работата си. "Често самият проект е свързан с препозициониране на хора, т.е. предстои им да получат повишение. Все повече се налага мнението, че не бива да се гледат крайностите. Въпреки навлизането на изкуствения интелект, се наблюдава, че той помага, но в същото време е важно да запазим автентичните си умения, включително и това да мислим простичко", коментира още той. |