Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Зачестяват потребителските жалби срещу мобилните оператори във Варна
Автор: Екип Varna24.bg 13:06 / 12.01.2011Коментари ()659
© Varna24.bg
През последните месеци зачестяват жалбите на потребители, подадени в регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите (КЗП) във Варна, относно работата на мобилните оператори. Това съобщи Илиян Станоев, директор на регионалната дирекция. 

Той припомни, че по отношение на мобилните оператори компетенциите са разпределени между КЗП и Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/. Много често потребителите се жалват, че са били подведени или излъгани от служители на компаниите, за да сключат договори със съответния мобилен оператор. Потребителите разбират, че са подведени, когато се опитат да прекъснат отношенията си с оператори или по-други причини.

Илиян Станоев коментира, че в тези случаи комисията не е компетентна да предприема реални действия, защото проблемът може да бъде решен единствено в съда. Призивът към потребителите е да не се предоверяват на търговските консултанти и да не бъдат наивни. 

"Когато се подписва един договор, това е волеизявление на две страни. При подписване на договор потребителите трябва да са запознати с всички клаузи към него преди да вземат своето решение. След полагане на подписа потребителят заявява, че е съгласен с условията в него и само със спор в съда може да се докаже твърдението, че е бил подведен", коментира Станоев. 

Той припомни, че множеството жалби и сигнали, подадени в регионалната дирекция през 2010-та година, говорят за повишаване на потребителската култура на гражданите. Но потребителите трябва да знаят, че за да ползват правата си, трябва да са изпълнили задълженията си като потребители.

Съществен проблем при предявяване на рекламация може да се окаже това, че потребителят не пази платежния документ, с който е закупил стоката или услугата. Много често в комисията се жалват граждани, че искат да предявят рекламация за дадена стока или услуга, но това им е отказано от търговеца. 

При последвалите проверки често инспекторите установяват, че търговецът е отказал рекламация заради липса на платежен документ. В този случай комисията е безсилна да реагира и потребителят губи правата си, защото не е запазил платежен документ, коментира Станоев.


Източник: Радио "Фокус"


https://www.varna24.bg/novini/varna/Zachestyavat-potrebitelskite-zhalbi-sreshtu-mobilnite-operatori-vuv-Varna-220946
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.