Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Нараняванията, при катастрофа с 50 км/ч и без колан, се равняват на падане от петия етаж
© Plovdiv24.bg
"Давам следния пример. Нараняванията, които се получават при катастрофа с 50 км/ч и без колан, се равняват на падане от петия етаж. Никой не иска да скочи оттам. В същото време обаче съвсем спокойно се вози на задната седалка без колан".

Това каза в интервю за вестник "24 часа" Владимир Тодоров, който председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи.

"Другият проблем е, че за разлика от контрола на скоростта, който става с камери и има милиони глоби, тук трябва да се подходи с физическа проверка - да се спре колата. В същото време и културата е много ниска. Трябва да има засилени информационни кампании за ползата от коланите. Затова от асоциацията ходим по училища и показваме клипове какво се случва, когато си без колан и стане катастрофа. Учениците са много впечатлени от видяното. Имам и обратна връзка, че след такива посещения децата започват да слагат колани на задната седалка".

"Доста ще помогне и една наша отдавнашна идея. Тя е камерите на АПИ да влязат в единна система с Пътна полиция и чрез тях да се контролира скоростта, както и да се въведе система за средна скорост. Това наистина би било много силен ефект, защото камерите ще станат близо 1000, а в момента са към 250-280".

"Основният проблем в България с велосипедите и тротинетките е липсата на инфраструктура. нас е много опасно да се карат велосипеди и тротинетки. Освен това точно тротинетките са трудни за контрол. Тях основно ги карат деца, а често виждам да се возят и по две, което е забранено. В такъв случай трябва да бъде санкциониран родител. На практика обаче това е много трудно. И докато местните власти, общините и общинските съвети не заложат дългосрочен и средносрочен план за изграждането на велоалеи, няма да се променят нещата. Същевременно е отговорност на родителите да сложат на детето каска и светлоотразителна жилетка. Това масово не се прави. Така че вината е обща - и на родителите, и на общините и общинските съвети, че не изграждат велоалеи."

"От години нашата асоциация застъпва идеята да не можеш да минеш на годишен технически преглед (ГТП), ако имаш неплатени глоби. Държа да уточня, че никой няма да кара собствениците на пунктове да ги събират. Просто както в момента, ако имаш непогасен данък МПС към общината, системата не те допуска да извършиш прегледа. А виждам, че някои от по-напредналите пунктове откриват и бюра за бързи разплащания. В тях можеш да си платиш дължимия данък, но и глобите. Подобна мярка със сигурност ще повиши събираемостта", допълва експертът.


https://www.varna24.bg/novini/interesno/Naranyavaniyata-pri-katastrofa-s-50-kmch-i-bez-kolan-se-ravnyavat-na-padane-ot-petiya-etazh-2293471
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.