Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Асоциация: Буди недоумение твърдението на големите вериги, че ваучерите за храна ще вдигнат цените на продуктите
©
Дигиталните ваучери за храна са важна социална придобивка, която повишава доходите на потребителите, като цените на артикулите в магазините нямат нищо общо с операторите на ваучери в България. Това посочват от Асоциацията на операторите на ваучери за храна в България в своя позиция по повод твърдения на браншова организация, че ваучерите представляват "проинфлационна мярка" и трябва да бъдат ограничени.

Според асоциацията ваучерите за храна са важна социална придобивка и представляват добре изградена екосистема, която носи ползи както за служителите, така и за работодателите и търговците. Съществуването им води до повишаване на покупателната способност на работещите българи, които понасят основната тежест от инфлацията на храните през последните няколко години, пише в съобщението.

Аоциацията припомня, че през последните години необлагаемата сума на ваучерите за храна се увеличи до 200 лв. на месец на работещ тъкмо заради инфлационния натиск върху доходите на българите и желанието на работодателите да стимулират и подпомогнат своите служители.

"Поради това будят недоумение твърденията от страна на Сдружението за модерна търговия, че ваучерите за храна са "проинфлационна мярка" и техният размер трябва да бъде ограничен или даже те да бъдат премахнати от бюджета, а също и че могат да дебалансират пазара на търговия на дребно и веригите да увеличат цените на продуктите заради таксите, които се плащат по тях", пише в съобщението.

Според асоциацията с това търговските вериги подлагат под съмнение една от основните социални мерки на държавата, насочена към работещите, от която се възползват 800 000 служители и хиляди работодатели. През последните 20 години тази система е доказала своя положителен ефект за увеличаване на доходите на работещите, но и за изсветляването им и за подобряване на събираемостта на данъците, пише в съобщението.

"Цените на артикулите нямат общо с операторите на ваучери за храна и това зависи изцяло от самите магазини. Квотата за ваучери за храна се определя всяка година в държавния бюджет, който се гласува от Народното събрание и се одобрява от Съвета за тристранно сътрудничество", посочват от асоциацията.

Скорошно проучване на един от членовете на Асоциацията на операторите на ваучери за храна сред над 6800 потребители и търговци, приемащи ваучери, показва следните резултати: 84 на сто от служителите споделят, че ваучерите за храна увеличават покупателната им способност и ако не ги получават, това ще се отрази негативно на бюджета им и качеството на храната, която консумират; 96 на сто от потребителите на ваучери за храна казват, че са напълно доволни от дигитализацията на продукта; 98 на сто твърдят, че електронните ваучери за храна са по-лесни за използване, тъй като им спестяват време и им предоставят удобство и гъвкавост.

85 на сто от търговците, приемащи ваучери за храна, одобряват тяхната дигитализация, защото сумата се осребрява на момента без забавяне (54 на сто), спестяват време за броене и логистика (58 на сто) и им помагат да привличат повече клиенти (48 на сто).

Общият брой търговци, при които се използват ваучерите за храна, се е увеличил от 1000 до 4000 месечно след дигитализацията, като сред тях има изключително много ресторанти, заведения за хранене, малки магазини, бакалии и други, добавят от асоциацията.

Ваучери за храна са въведени в 16 държави членки на ЕС, а социални ваучери, таргетирани към специфични нужди на потребителите, съществуват в над 45 държави по света. В повечето от тези страни дигиталните ваучери са реалност вече над 10 г., а самата система с ваучери за храна съществува вече повече от 60 година, добвят от Асоциацията на операторите на ваучери за храна в България.


https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Asociaciya-Budi-nedoumenie-tvurdenieto-na-golemite-verigi-che-vaucherite-za-hrana-shte-vdignat-cenite-na-produktite-2298881
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.