Експерт: Генерално имаме изпълнение на парашутни скокове извън рамките на всякаква регулация | ||||||
| ||||||
"На терен, на мястото на инцидента е господин Георги Цанев, който е ръководител и председател на Комисията по безопасност и обучение в Български национален парашутен клуб. Разговарях с него. По думите му е много рано да се говори за причините за инцидента. Трябва да се направи подробен анализ. Но генерално имаме изпълнение на парашутни скокове извън рамките на всякаква регулация", коментира експертът. Той обясни, че "въздухоплавателното средство не е регистрирано в регистъра, не се знае какъв е статусът на пилота, дали той има права да изпълнява такива полети". "Български национален парашутен клуб е оторизиран да издава свидетелства, лицензи и да контролира всичко, което се случва с парашутизма в България. Но в конкретния случай няма издадено такова свидетелство", подчерта той. Стаменов беше категоричен, че в Ръководството за провеждане на парашутни скокове, което е утвърдено от Министерство на транспорта и респективно Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация“ има част, в която е описано как се изпълняват парашутни скокове от балони. "Но те се изпълняват при определени условия, при много сериозна подготовка от страна и на пилота, и на балона, и на парашутистите", категоричен е той. "Така нареченият Бейс Джъмпинг - почти навсякъде по света е извън закона. По отношение на този скок и двамата млади мъже имат свидетелства за парашутисти - "C категория", което е доста високо ниво. Те са завършили курсовете за обучение. Имат много скокове зад гърба си. Аз лично съм ги виждал да скачат, но това е ставало в рамките на организирани за целта места, където има отговорни инструктори, където има отговорни пилоти, където въздухоплавателните средства са регистрирани и организаторът - било то частна фирма или обществена организация - е получила сертификат", заяви Стаменов в ефира на NOVA. Експертът уточни, че в "наредбата и във всички правила е записано, че парашутни скокове се изпълняват от самолети и въздухоплавателни средства, които изпълняват полети по правилата за визуални полети". "Това означава, че пилотът на въздухоплавателното средство трябва да има визуален контакт със земята. Не може да се изпълнява полет над облаците и парашутистите да скачат без да знаят каква е долната граница на облаците. Вероятно в случая е била много ниска, но не мога да гадая", подчерта той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 19 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница |