Експерти казаха защо най-трудно на пазара се намира работа в сектор медии | ||||||
| ||||||
По думи на експерта по "Човешки ресурси“ Георги Първанов за сравнение преди 10-15 години този процент е 20-25%, когато е имало по-голяма битка за едно работно място. "Най-високо се котират автобиографиите, които са нетърсени и не са за конкретна позиция, а да работите в тази компания ви е мечта. Пратете си CV и то ще бъде най-вероятно сред най-котираните такива и ще ви се обадят при първа възможност“, казва Първанов. По думи на експерта, в онзи етап, когато младият човек няма професионален опит е добре да наблегне в CV-то си на умения, курсове, спорт, участия в клубове, доброволчеса дейност – всичко, което показва желание за развитие и амбиция. "В днешно време поколенията X,Y,Z са настроени така, че рядко остават до 18-19 години без ангажименти“, добави Първанов. Добра практика на пазара на труда е и работодателите и бизнесът сами да си обучат служителите. Много компании предлагат и стажантски програми за мениджъри, като младежите преминават през всички възможни области на компанията, като най-добрите остават на работа. През първите няколко седмици на новото работно място служителите минават ключови обучения (on boarding), които помагат за развитието на служителите и задържането им след това, а някои компании дори правят това обучение извън страната. Според Първанов много важна е мрежата на университетите на завършилите, които да държат студентите в постоянен контакт. Практика, популярна в чужбина, а съвсем отскоро и в някои университети у нас. "Все още няма това разбиране у нас, че тези десткихиляди, които завършват университетът трябва да държи контакт с тях“, казва Първанов. Според експертите най-трудно на пазара се намира работа в сектор медии, дигитален маркетинг, топ мениджърските позиции също са много трудни, защото броят на завършилите кандидатити са повече от свободните позиции. Най- лесно се намира работа в сектор киберсигурност, медицина, финансов сектор, човешки ресурси, ИТ. |