Българите се насочват към по-компактни автомобили | ||||||
| ||||||
За периода януари - март 28.7% от всички сделки, или 1331 бройки, се падат на компактните модели от В-сегмента. Година по-рано те са държали 24 на сто от пазара, което се е равнявало на 948 коли. Според хора от бранша тази тенденция се дължи основно на факта, че без да предлагат много по-малко място от моделите в масовия среден клас (С-сегмент), компактните автомобили са по-евтини и имат по-нисък разход на гориво. Освен това вече и сред тях вече има модели, които ползват данъчен кредит благодарение на европейската спецификация N1 като "Форд Фиеста", "Дачия Дъстър" и "Дачия Сандеро", "Рено Клио", "Пежо 207", "Шкода Фабия", "Сеат Ибиза", "Фиат Гранде Пунто" и др. Може би затова отлив пък се забелязва при малките ванове, където при 481 сделки за първото тримесечие на миналата година за същия период на тази покупките са 423. И това е факт, въпреки че като цяло тази година пазарът вече отбелязва ръст от почти 19% спрямо предходната. Сравняване на данните по сегменти показва още, че средните по-размер ванове също са по-малко търсени от 2010 г. През първите три месеца на миналата година са били купени 301 от тях при 219 сега. При колите във високия среден клас (D) също се забелязва спад в продажбите, като за периода януари - март 2010 г. сделките са били с 63 повече от сега (92 срещу 64). Източник: в. "Дневник" |