Прогнозират бой за места за ферибота Варна - Кавказ | ||||||
| ||||||
"Очакваме първият кораб да пристигне във Варна след 24 май", обясни председателят на асоциацията на частните железопътни превозвачи Симеон Ананиев. Тогава ще се тества услугата, а след това ще започне и официалното й предлагане на потенциални летовници. До дни предстоят да се уточнят и тарифите, по които ще се превозват коли и пътници по транспортната връзка. Официално тя беше открита на 3 март 2009 г. със спогодба между правителствата на България и Русия за взаимното и еквивалентното й опериране. Досега обаче тя се обслужва единствено от руския оператор "Аншип". От българска страна за оператор бе избран Параходство БМФ, което сключи договор за съвместна работа с "Българско речно плаване" в дружеството "Варнафери". Компанията има право, както и руснаците, да предложи 2 парахода за обслужването на линията. Засега от българска страна няма и един, а руската фирма вече запълни квотата си. "Ще има бой за места на ферибота." Това прогнозира кап. Димитър Димитров, шеф на "Трайдънт фрейт" - българската фирма, представител на руския превозвач "Аншип". Засега имало заявки за превоз на 6 камиона. Предварителните заявки сочели, че и за втория рейс ще има още толкова, а след това агентите очакват интересът силно да се повиши. Капацитетът на плавателният съд е 12 големи автомобила, обясни капитанът. Предвижданията са стандартен превоз да излиза около 1500 долара. Времето, за което се взима морското трасе от Варна до Кавказ, е 36 часа. Варненският фериботен комплекс ще стане мултимодален, след като през него вече ще минават и камиони, отбеляза Симеон Ананиев. Той обаче изключи възможността това да се реализира скоро. Там има доста неясноти по отношение на собствеността между БДЖ и НК "Жп инфраструктура", отбеляза Ананиев. |