© Varna24.bg | | Експертната комисия за безопасност и сигурност на автобусните превози на пътници започна работа днес. Комисията е сформирана със заповед на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, във връзка с трагичния инцидент на автомагистрала "Тракия" от 15 юни 2011 г. Министър Ивайло Московски откри първото заседание и поиска от членовете на експертната комисия ефективни резултати, с които да се ограничат максимално трагичните инциденти с автобуси по българските пътища.
На базата на изпратените становища от бранша експертната комисия трябва да изготви предложения за промени в нормативната уредба, свързани с подобряване на безопасността и сигурността при извършването на автобусни превози на пътници, в срок от 30 работни дни.
Председател на експертната комисия е заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев. Общият брой на членовете на комисията е 37. Сред тях са представители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията; Министерството на вътрешните работи; Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"; Агенция "Пътна инфраструктура"; Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание; браншови организации в областта на автобусните превози; неправителствени организации и Техническият университет.
По време на срещата бяха обявени изпратените до администрацията становища и предложения, с свързани с подобряване на безопасността и сигурността на автобусните превози. Предложенията за промени бяха представени в няколко групи: • Пътни превозни средства - завишаване на изискванията към техническата изправност на превозните средства; въвеждане на пределна възраст на превозните средства; въвеждане на срок за експлоатация на отделните класове превозни средства; поставяне на колани на автобусите, обслужващи извънградски маршрутни линии; допълнителен преглед на детайли от пътните превозни средства, свързани с безопасността; поставяне на изисквания към председателите на комисии за технически прегледи; мерки свързани с ограничаването на скоростта. • Пътна инфраструктура - обезопасяване на пътната инфраструктура в максимална степен. • Контрол - завишаване на контрола и въвеждане на ежедневен контрол; повишаване на квалификацията на служителите. • Обучение - подобряване на нивото на професионална подготовка на водачите, както и на професионално компетентните лица. • Лицензиране - завишаване на изискванията към материалната база на превозвачите; своевременно отнемане на лицензии при констатирани нарушения; поставени са и въпроси относно гаражната дейност на превозвачите и ежедневните предпътни прегледи; предложено е въвеждане на механик във всяка фирма. |