В "Младост" обсъдиха проблеми, свързани с етажната собственост | ||||||
| ||||||
Към 31 декември 2011 година в район "Младост" има регистрирани 1248 жилищни сгради и входове, които имат управителни съвети и две сдружения на собствениците. Целта на срещите, които ще продължат по график и през следващата седмица, е да се разясни на домоуправителите какви са правомощията на районната администрация свързани със Закона за управление на етажната собственост, какви действия трябва да бъдат предприети при нарушаване правилника за вътрешния ред в сградите или при неспазване на решение на общото събрание. Посочен бе пример, че районният кмет може да се намеси, ако получи сигнал, че е нужен неотложен ремонт на сграда, а общото събрание на собствениците не е взело решение затова. Друго правомощие е свързано с налагане на санкции за неспазване на правилника за вътрешния ред в сградите, но само след като в районната администрацията е представен констативен протокол. Той се съставя от управителния съвет за конкретно нарушение от страна на собственик, ползвател или наемател. Задължително е правилникът за вътрешния ред да бъде приет от общото събрание. На домоуправителите бе разяснено, че само на база такъв протокол, изготвен от тях, може да се издаде акт за административно нарушение и да се наложи глоба. От администрацията припомниха и за задълженията на домоуправителите, собствениците и управителите на търговски обекти и офиси, за създаване организация по снегопочистването. За целта трябва да се снабдят с необходимия инвентар - кофи, лопати, гребла, за почистване на прилежащите към сградите и дворовете територии - тротоари, алеи, паркинги и тревни площи. Изискването е по Наредба за действия при ликвидиране на последствията от бедствия, аварии или усложнени метеорологични условия, приета с решение на Общински съвет-Варна. Акцент в срещите с домоуправителите е и темата за техническите паспорти. Повечето от сградите в "Младост" са с височина над 15 метра, тоест трябва да имат технически паспорт до 31.12.2014 година. Такъв се изисква към момента само когато се прави промяна на предназначението на обект в сградата. След крайната дата, ако няма технически паспорт, то собствениците няма да могат да извършат разпоредителни сделки с имота или да ипотекират. Паспортът дава ясна картина какво е техническото състояние на сградата. След обследването, което се извършва от специализирани фирми, се дават и предписания за необходими ремонти и срокове за извършването им. Документацията се внася в районната администрация и се създава регистър. |