© Impact Press Group | | Снимка Архив | До края на месеца трябва да приключат укрепителните работи по трасето на пътя за Каменар. В момента там се изграждат около 550 м канавка, в която да се събират повърхностно течащите води. Досега те се стичаха по ската и засипваха с кал новореконструираната отсечка. За да се укрепи теренът над стръмния път, се използват изцяло екологични технологии - габиони, георогозки, геомрежи. Това обясни инж. Олег Колев, главен експерт "Свлачища и укрепване на територии" в общинската дирекция "Инженерна инфраструктура и благоустрояване".
С проекта на стойност 190 000 лв., осигурени от местната хазна, общината на практика спасява голямата инвестиция от 5,8 млн. лв. за реконструкцията на пътя Варна - Каменар - Въглен. Строително-ремонтните работи бяха реализирани неотдавна с безвъзмездна финансова помощ по ОП "Регионално развитие". За да се спре свличането на земни маси, което компрометира настилката, обаче се налага да бъдат укрепени около 700 метра от ската. За 40 метра от тях - в най-стръмния участък, ще се използват габиони. Става въпрос за големи блокове от натрошени камъни, опаковани с тел, каквито бяха полагани и при укрепването на срутищата по ул. "Девня", уточни още инж. Колев. Той увери, че всички мероприятия, включително и изграждането на канавката, трябва да приключат в края на януари.
Източник: в. Черно море |