© Impact Press Group | | Круизът остава една от най-безопасните възможности за ваканция в света, а модерната круиз индустрия е инвестирала милиарди в технологии, процедури и методологии, но-хау, постоянно обучение и тренировки на офицери и екипажи. Това заявяват от Българското круиз общество. По данни на организацията, между 2005-та и 2010-та година круиз линиите са превозили почти 100 милиона пасажера, а смъртните случаи свързани с морски инциденти са едва 16, предаде Дарик.Всяка година над 16 милиона души отиват на круиз, а ръстът в пътешествията по вода за България за 2010 г. бе над 200%. Инцидентите като този край бреговете на Тоскана са изключителна рядкост, посочват от Круиз обществото по повод инцидента с луксозния пасажерски кораб "Коста Конкордия".
Тъй като е прекалено рано да се прецизира какво въздействие ще има този инцидент, трябва да не забравяме, че круизът е една от най-безопасните възможности за ваканция, меден месец, годишнина, юбилей, фирмено събитие и др.
Всички кораби се строят и управляват в съответствие със стриктните изисквания на Международната морска организация, която е част от структурата на ООН. Тази организация поставя взискателните световни стандарти за управлението на корабите. Тези стандарти се надграждат от други, поставяни от отделните държави, под чиито флагове плават съответните кораби. Прилагането на тези изисквания се контролира от държавните пристанищни власти на страната, където кораба е регистриран. Както може да се очаква, екипажът на всеки кораб е подложен на сериозно обучение, тренировки, отиграване на различни ситуации, включително и пълна евакуация на морския съд, пише още в изявлението на БКО.
Българското круиз общество е неправителствена организация, подпомагаща информираността на българските пасажери, медии, туроператори и туристически агенции, за достиженията и текущото състояние на световната круиз индустрия. Към асоциацията сътрудничат обучени и акредитирани круиз експерти от Асоциацията на круиз експертите във Великобритания, чиято цел е да следят тенденциите и да дават препоръки на клиентите от България при избора на най-подходящото пътешествие като продукт, време на пътуване, дестинация и пазарни условия. |