Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Варненци продължават да се жалват от мобилните оператори
Автор: Екип Varna24.bg 11:05 / 17.01.2013Коментари ()687
© Varna24.bg
1929 жалби и сигнали са постъпили в Комисията за защита на потребителите във Варна през 2012 година. Това съобщи Илиян Станоев, директор КЗП-Варна.

Спрямо 2011 година броят на жалбите и сигналите, подадени от граждани е намалял със 128. Най-честите оплаквания продължават да са срещу мобилните оператори. Проблемите са свързани предимно с искане на потребителите за прекратяване на договорите и оспорване на сметки. Варненци сигнализират и за получаване на непълна информация преди сключване на договор с мобилен оператор.

Голяма част от жалбите са свързани с рекламации на стоки, например мобилни апарати и електроуреди. Тези жалби след намесата на КЗП се удовлетворяват в 60% от случаите.

Служителите на КЗП най-често констатират нарушения, свързани със предлагане на стоки без етикети на български език с информация за вида на стоката, производител и вносител и съществени характеристики на стоката. Установени са още липси на обявени цени на стоките и услугите, в това число и цена за единица мярка, не посочени грамажи в менюто на заведения за хранене и развлечения. Други нарушения се отнасят до не отразена промяна в обстоятелствата при категоризираните туристически обекти, като промяна на собственик или наемател, промяна на адреса на управление, както и не поставяне на видно място документа за категоризация на туристическите обекти.

През месец януари се извършват проверки по план- програмата на Комисия за защита на потребителите. Проверяват се и постъпилите жалби и сигнали.

При постъпване на жалби и сигнали се преценява дали жалбата и сигнала са от компетенциите на КЗП. Ако са от компетенциите на друг контролен орган се препращат в седем дневен срок. Жалбите, които са от компетенциите на КЗП се разглеждат в законно установения едномесечен срок. Решението по жалбата или сигнала се съобщава писмено на жалбоподателя. За да бъде разгледана една жалба е необходимо да не е анонимна, да се представят всички документи необходими за извършване на проверката / документ за произход, гаранционна карта, протоколи за отказано гаранционно обслужване, договори и.т.н.

Източник: Днес +



https://www.varna24.bg/novini/varna/Varnenci-produlzhavat-da-se-zhalvat-ot-mobilnite-operatori-409159
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.