Вижте кои са най-натоварените второкласни и третокласни пътища у нас | ||||||
| ||||||
Системата за събиране на данните за трафика по второкласната и третокласната пътна мрежа е със 120 автоматични устройства, които отчитат трафика 24 часа в денонощието и 365 дни в годината. Досега тази информация се събираше изцяло ръчно. Технологията, по която работи новата система, е комбинация от камери, които разпознават преминаващите моторни превозни средства и по софтуерен път определят направлението на движение. Чрез индуктивни рамки, разположени в пътната настилка, се извършва класификация на видовете превозни средства в седем класа - леки автомобили, лекотоварни и тежкотоварни МПС, автобуси и т. н. Системата може да проследява генерирането на пътния трафик чрез неговия произход, предназначение, направление и време за преминаване. 91 от монтираните трафик броячи са на второкласни пътища, а 29 са на третокласни. Направените досега тестови преброявания показват, че най-натоварения второкласен път е II-18 Софийски околовръстен път. Средно на денонощие през него преминават между 20 хил. и 35 хил. моторни превозни средства. Интензивно е и движението по път II-81 Костинброд - Монтана - между 15 000 и 20 000 МПС на ден, II-17 Ботевград - Мездра - около 10 000 МПС на ден, II-64 Пловдив - Граф Игнатиево - близо 15 000 МПС на ден, II-99 Черноморец - Приморско - между 10 000 и 15 000 МПС на ден, II-19 Разлог - Банско - между 5 000 и 10 000 МПС на ден, II-15 Враца - Оряхово - между 7 000 и 10 000 МПС на ден, път II-62 Дупница - Самоков - около 10 000 МПС на ден, и т. н. Изградената система дава възможност за разширяване и надграждане на следващ етап. Чрез измерването на трафика по пътната мрежа се доказва целесъобразността на извършените строително-монтажни дейности и устойчивостта на проектите във времето. Интензивността на движението е един от най-важните индикатори за оценка и анализ на необходимостта от инвестиционни проекти по пътната мрежа. Този показател е в основата на всеки анализ за доказване на необходимостта от капиталови разходи. Пряко свързани с интензивността на движението са показателите за средна скорост на движение и оценката за спестеното време при пътуване, които са заложени като индикатори при отчитане на постигнатите резултати на обектите, финансирани от европейските фондове. |