© Varna24.bg | | История за кражби от БДЖ. Този беден холдинг с дългове, който хем трябва да изпълнява функцията си на социален транспорт, хем трябва да се реформира, за да заработи пазарно. Съкращения на хора и влакове бяха обсъждани, идеите се ревизираха, проблемите останаха."Вътрешен доклад на БДЖ сочи, че разходът на дизелово гориво за локомотивите е скочил спрямо предходната година с близо две цистерни месечно. Не може да се установи къде са потънали те. Една цистерна е 65 тона", обясни в "Събуди се" разследващият журналист на Нова телевизия Марин Николов.
"Кражбата на нафта в железниците не е новост. Снимали сме го много пъти в предаването "Разследване" по един или друг начин. Въпросът е, че тази тема не трябва да бъде неглижирана", смята журналистът.
Машинист, задържан за кражба на нафта, разказа пред скритата камера на "Разследване" схемите, по които това престъпление работи години наред. В тях по думите му участват машинист, стрелочник, охрана, диспечер и забележете - ръководител по нарядите. Човекът, който пише кой машинист накъде и с кой влак ще пътува.
Пред очите ни машинистът се обажда на ръководител наряди в столичното депо и му предлага 60 лева, за да го пише към конкретна гара, удобна за необезпокоявано източване на нафта, а после самият машинист снима със скрита камера как дава парите на нарядчика. След даването на парите машинистът е вписан в разписанието за уречения влак и ден. |