Томислав Дончев: Половин магистрала не е магистрала | ||||||
| ||||||
Той допълни, че транспортната инфраструктура моделира поведението на хората. "Мислейки комплексно и умно, ние трябва да сме наясно кога искаме да качим хората на пътя и кога искаме да ги свалим. Не трябва да градим инфраструктура само следвайки транспортните потоци, ние трябва да се опитваме да моделираме потоците, което понякога е по-важно от това да ги следваме", коментира Томислав Дончев. Той каза още, че трябва да се мисли за ефекта от всяка инвестиция. "Ние отдавна не правим пътища - паметници, които не се натоварват адекватно. Но планирайки една инвестиция, осъществявайки я, по-добре да е направена една година по-късно, да сме отделили достатъчно време за анализ, знаейки в аванс колко трафик ще има по съответния пътен участък. Тук повече от всякъде важи правилото мисли глобално, действай локално. Път за никъде не е път, половин магистрала не е магистрала. Вяска пътна връзка трябва да бъде координирана", подчерта Томислав Дончев. В изказването си заместник-министър председателят по европейските фондове и икономическата политика засегна и темата за микса от финансиране. Той заяви, че традиционният модел на финансиране, който има до момента, върви към изчерпване. "Ние ще имаме възможността да ползваме интензивно европейско финансиране до 2023 година. Не че европейско финансиране няма да бъде налично и след това, но по редица причини, включително и свързани с нарастването на брутния вътрешен продукт, страната ни ще влезе в режим на по-нисък интензитет на финансиране. Настоящият модел за финансиране на пътната инфраструктура е изчерпан", посочи Томислав Дончев. |