Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Линейките във Варна закъснявали заради капризни пациенти
Автор: Екип Varna24.bg 12:18 / 19.10.2016Коментари ()1110
© Varna24.bg
Работата на спешните медици се затруднява от изключително многото повиквания, които са фалшиви, или не касаят спешни състояния. Често на тел. 112 звънят пациенти, които нямат лични лекари или пък не желаят да чакат на опашки пред кабинетите. Именно такива злоупотреби биха се избегнали с въвеждането на протоколи с въпроси за определяне спешността на всеки сигнал, коментира пред Дарик д-р Десислава Кателиева - председател на Националната асоциация на работещите в спешната помощ.

Това е установена световна практика, при която на пациента се задават систематизирани въпроси както за прецизиране степента на спешност, така и свързани с инструктирането на близките как да реагират при спешен случай до пристигане на медицинския екип, обясни медикът.

В протоколите се предвижда разделяне по три кода - червено, жълто и зелено, за да се даде приоритет на пациента в животозастрашаващо състояние пред обслужването на всички останали. Въвежда се правилото до 8-мата минута линейката да пристига при болни с риск за живота, до 20-тата - при такива, които могат да прерастнат в животозастрашаващи, и до 2 часа да се обслужват повиквания, които не са спешни. По този начин ще се осигури бърза и навременна медицинска помощ на нуждаещите се, обясни д-р Кателиева.

"Истинските спешни, животозастрашаващи състояния, които са код червено, в действителност са от 5 до 15 процента. В момента, в така организираната ни спешна медицинска помощ да обслужваме всички до 20-тата минута, ние практически закъсняваме за тези, които имат своите фатални 8 минути. Това е една от причините за това, че често сме обект на жалби от пациенти и техни близки, че не оказваме навременна помощ", добави специалистът.

За момента няма система фалшивите сигнали, които постъпват на тел. 112, да бъдат диференцирани. Достъпът до спешна помощ е най-лесен, тя се ползва и като вариант от неосигурените пациенти, заяви д-р Мая Рашева - шеф на Областната спешна помощ. Според нея е редно злоупотребяващите със спешния телефон да бъдат санкционирани.

"След като официално бъдат въведени тези протоколи и с възможностите на софтуерната система, която тепърва ще се изгражда, ще се прави регистър на такива неоснователни повиквания, след което ще се вземат мерки за намаляване на броя им", посочи тя.



https://www.varna24.bg/novini/varna/Lineikite-vuv-Varna-zakusnyavali-zaradi-kaprizni-pacienti-677428
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.