Режат достъпа на сектите до училище | ||||||
| ||||||
Същевременно зам.-министърът на образованието Таня Михайлова коментира пред "Монитор", че директори й се оплаквали, че около училищата се навъртали представители на религиозни организации с листовки. Тя обясни, че в никакъв случай не ставало дума за ограничение или забрана на посещения на неправителствените организации, а за спазване на определен ред, който съществувал и в момента и сега просто се напомнял. Причина за въпросното напомняне са зачестилите посещения на представители на НПО-та, а целта е създаване на безопасна и здравословна среда за децата. Това става ясно от писмо спуснато до директорите от Регионалното управление по образование в София. В писмото до училищните директори се споменава, че посещенията в училище, извън представителите на държавна власт, следва да се осъществяват след подкрепа на министъра на образованието и/или на началника на РУО - София. "Индивидуалните разговори на представители на неправителствени организации с малолетните и непълнолетните лица следва да се осъществява след получаване на информирано съгласие на родителите", пише още в указанието. Също така срещите с учениците трябва да се осъществяват в присъствието на ръководството на школото или на училищния психолог или педагогически съветник. След въпросното писмо "Заедно в час" излязоха с позиция, че предписанията ще затруднят излишно работата на училищните екипи. "И в момента съществуват правила за пропускателния режим в училищата и те са в правомощията на директорите - това отговаря на принципите на училищната автономия, които са заложени в новия Закон за предучилищното и училищното образование. Вярваме, че директорите и учителите, които са най-добре информирани за нуждите на учениците и екипите си, са достатъчно компетентни да преценят дали едно посещение на неправителствена организация ще е полезно за училището им или не", посочват от фондацията. От "Заедно в час" допълват още, че изискването посещенията да са получили "подкрепата" на министъра и/или началника на съответното регионално управление на образованието е неясно и може да се разтълкува по различни начини - дори и да изхожда от добри намерения за създаване на безопасна и здравословна среда за учениците. |