Съвместна работна среща между НАП Варна и работещите в туристическия бранш | ||||||
| ||||||
Водеща дирекция в извършването на ежедневни оперативни проверки, с цел да се намали риска от неспазване на законодателството и противодействие на данъчните и осигурителни измами е дирекция "Фискален контрол“ към ЦУ на НАП София. Бойка Генова - началник отдел "ОД“ на дирекцията във Варна, сподели с бизнеса, че проверките ще се извършват основно в следните насоки: 1. Ще се проверяват морски КПП-та, където ще се изисква наличието на първични счетоводни документи. 2. Ще се извършват оперативни проверки във всички обекти – хотели, ресторанти, търговски обекти, атракциони и др. 3. Ще има физически наблюдения на обектите. 4. Ще има и дистанционни наблюдения. 5. Ще се извършва и изземване на парични средства от каси на длъжници. Както всяка година и тази отново ще има Координационен център, където могат да се подават сигнали за неиздаване на фискален бон, и всякакъв друг вид данъчни нарушения. Предвиждат се съвместни действия с органите на МВР, Инспекция по труда, Българска агенция по безопасност на храните, Агенция Митници, Комисия за защита на потребителите и др. съобразно характерните особености на отделните икономически сектори. Целта на съвместните проверки е извършването на едновременен, задълбочен и всеобхватен контрол, целящ от една страна по-бързо предоставяне на данни между институциите и от друга по-малка ангажираност на бизнеса. Както и в предходни периоди, през активния летен сезон ще се извършват проверки и наблюдения в работно и извънработното време на администрацията. В определени моменти проверките ще бъдат масови, в които ще участват органи по приходите от цялата страна. Обектите подлежащи на контрол ще обхващат туроператори, хотелиери, дейности свързани с красота и здраве /фризьорство, козметика, спортни зали и др./, услуги и развлечения в туристическите обекти, търговци на хранителни стоки, тютюневи изделия, облекла, обувки, кожени изделия, питейни заведения, валутно обменни бюра, игрални зали и др. Предмет на контрол ще бъде отчитането на действителните приходи чрез издаване на фискален бон от въведените фискални устройства. Нарушенията ще се установяват от органите по приходите чрез извършване на контролни покупки, съпоставка на касовата наличност с отчетените обороти, проследяване на плащанията и отразяването им в касовата книга на обекта. Установените при проверките обороти от продажби ще се съпоставят с данните получени в НАП чрез дистанционната връзка на фискалните устройства. При наличие на сериозни отклонения ще се извършват и ревизионни производства. Те ще бъдат насочени не само към дружествата, но и към техните собственици, които ще бъдат проверявани и за съответствие между доходи и имущество. За обектите, в които се установят нарушения, свързани с неспазване реда и начина за издаване на съответен документи за продажба, няма въведени в експлоатация или регистрация в НАП фискално устройство или интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност, както и в случаите на нарушения при ежедневното отчитане на оборотите от продажби ще бъде прилагана и принудителната административна мярка – запечатване на обект за срок до един месец, независимо от предвидените глоби или имуществени санкции. Срещата премина в делови разговор между бизнеса и администрацията. Като партньор на бизнеса, директорът на ТД на НАП Варна, г-жа Милена Колева многократно е заявявала, че само чрез конструктивен диалог могат да се следват правилата в отношенията между държавата и бизнеса и да се води политика за насърчаване на доброволното спазване на данъчното и осигурително законодателство. "Целта на НАП не е да се пречи на бизнеса, напротив, коректните фирми и данъчно задължени лица могат да очакват от нас коректност, но ще бъдем безкомпромисни към нарушителите на данъчните закони“, заяви в края на срещата г-жа Колева. |