Някогашната мегакомпания „Балкантурист" може да възкръсне, ако държавата възстанови нейните задгранични представителства, които навремето привличаха милиони чужденци към родните курорти. Офисите ще рекламират България като дестинация и ще дават възможност за договаряне на почивки. Тази идея лансира на дискусия по време на „Турекспо" във Варна зам.-шефът на Държавната агенция по туризъм (ДАТ) Христо Христов. „Балкантурист" съществува и в момента, но като частна туроператорска фирма, част от MG корпорация. Туризмът трябва да бъде национален приоритет, защото е един от най-бързо развиващите се отрасли в света и носи повече приходи от търговията с оръжия дори, посочи Христов.
Хотелиери, които присъстваха на дискусията, пък заявиха, че съживяването на „Балкантурист" като държавна фирма не е удачно. Те настояха за повече реклама зад граница. Според Христов е удачна и идеята хотелиерите сами да си изработят критерии и да си поставят звездите на хотелите. Приходите от тази дейност, която е в правомощията на ДАТ, са едва 1 милион лева на година, които отиват в държавния бюджет.
„Орязани са ни всички права. Браншът трябва да има свое министерство или пък агенцията да стане дирекция в някое друго министерство" - предложи Христов и призна, че новите поправки в закона за туризма не му допадат. Според хотелиери поправките в закона са дискриминационни. На 30 април в хотел „Шератон" в София ще се проведе среща, организирана от Красимир Гергов, който предлага да се създаде министерство на туризма.
Източник: в. "Народно дело" |