Замесиха лица от Нова ТВ в хитра измама за много пари | ||||||
| ||||||
Оказва се, че екипът дори не е чувал за тези продукти. Преди няколко дни Ина Гълъбова, дългогодишен парламентарен репортер в Новините на Нова, разбира, че наскоро правила интервю заедно с диетолог. Двамата обсъдили магичния ефект на продукт за отслабване. С малката подробност, че Ина не знае за това. "Моят образ просто е изрязан заедно с микрофона на Нова и е сложен на тази реклама", каза тя. Рекламата всъщност е под формата на сайт, имитиращ този на Нова телевизия. А единственото съдържание на така наречения сайт е фалшивото интервю, направеното от Ина. Друг продукт, но също за отслабване пък бил придал смисъл в живота на Аделина Радева. Водещата на сутрешния блок "Здравей, България" дори щяла да бъде съдена от диетолози, защото разгласила как отслабнала благодарение на шейк. "Приятелка ми изпрати линк към това интервю, което никога не съм давала. Има гръмко заглавие, че съм осъдила диетолозите, които предлагат здравословен начин на живот и умерено хранене, защото не вярвам нито в гимнастиката, нито във физическите упражнения, нито в здравословното хранене, но вярвам в този продукт. Обяснява се колко килограма съм отслабнала само в рамките на един месец", разказа Аделина. "Ние, като репортери и като лица на Нова телевизия, не можем да правим реклами. Може би обикновеният зрител не си дава сметка за подобно нещо. Подобни продукти никога не съм използвала, не смятам да използвам или пък да рекламирам", поясни Ина Гълъбова. Но докато в измисленото интервю, което дава Аделина, присъства единствено тя, интервюто, което прави Ина има и друг човек. Под заглавието "От дебеланка в анорескичка само за 30 дни", д-р Алания Цветкова, диетолог от софийска болница, изтъква безбройните качества на хапчета за отслабване. "Лекар с такова име не работи и никога не е работил в нашата болница. Бях изумена и ядосана. Грозна измама, опит да се подведат пациентите", каза още д-р Анна Савчева, собственик на МБАЛ "Вита". По думите й никога не са имали практиката да рекламират конкретни продукти. "Всички тези продукти подлежат на контрол, на лицензиране и техния състав и строго контролиран. Така че закупуването на такава стока с неясен произход, неясен състав може да крие сериозни рискове за здравето на хората", каза още Савчева. За по-лесен достъп фалшивите сайтове създали пряк бутон за достъп до страницата на продукт със съмнителен произход на цена от 69 лева. Има и коментари. От несъществуващи, но доволни клиенти. Домейните на тази компания, показват ни от асоциация "Активни потребители", са регистрирани в Панама. Със сигурност обаче имало и български партньор, който създава фалшивите интервюта и вероятно поддържа склад в България. |