От "Т-Маркет" се похвалиха с големи печалби | ||||||
| ||||||
Ефектът от полското придобиване От съобщението на Maxima става ясно, че 19% увеличението на консолидираните приходи се дължи на разширяването в Полша, където през април миналата година групата придоби веригата магазини на дребно Stokrotka. Така общият оборот там достига 424 млн. евро за първото полугодие. Останалите 5% са резултат от по-високите приходи в прибалтийските държави, най-вече в Латвия, където Maxima вече е пазарен лидер с над 25% дял в продажбите на дребно, както и от ръста в България. Като се изключат новите обекти, растежът на групата е 3.8%. Оперативната печалба на Maxima обаче към края на юни намалява главно заради по-слабите резултати в Литва и Естония, макар че те се компенсират частично от бизнеса в Латвия, посочват от групата. Като се изключи ефектът от променените счетоводни практики от началото на 2019 г., печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) се понижава с 1.7 млн. евро (1.7%) спрямо същия период на миналата година. По новия стандарт оперативната печалба нараства с 48 млн. евро, а нетната спада с 5 млн. евро. Разширяване в България В началото на годината групата обяви, че планира да инвестира 600 млн. евро до 2025 г., като основната част от средствата ще са предназначени за разширяване на мрежата от магазини, както и за модернизиране на съществуващите обекти. Това се очаква да доведе до 7% ръст на оборота през всяка година дотогава. От Maxima не уточниха каква част от инвестицията е предвидена за България. Преди два месеца обаче стана ясно, че местното дружество "Максима България", чрез което групата управлява "Т-Маркет", ще наеме дългосрочно магазините на пловдивската верига "Триумф", която има 11 обекта във всички части на града. Сделката трябва да бъде одобрена от антимонополното ведомство. Към момента "Т-Маркет" има 74 магазина в 38 града в България и е шестата по големина верига за хранителни стоки. За 2018 г. компанията отчете 260 млн. лв. оборот след двуцифрен ръст (17%) на приходите, пише "Капитал". |