© | Обслужването на клиенти в офиса на Националната агенция за приходите във Варна продължава, като служителите продължават да извършват ежедневните си дейности при спазване на указанията на Националния оперативен щаб за дезинфекция и повишена хигиена. С оглед динамичната обстановка в страната, свързана с корона вируса, съветът към клиентите е, да се въздържат от лично посещение на място в офиса, освен в краен случай. Клиентите, които разполагат с ПИК или квалифициран електронен подпис /КЕП/, могат да подават данъчни и осигурителни декларации и справки онлайн на адрес: https://inetdec.nra.bg/, без необходимост от посещение в офиса на НАП.
Плащания към бюджета могат да се извършват онлайн без необходимост от посещение в офиса на НАП, чрез виртуален ПОС терминал напълно безплатно, с цел редуциране събирането на голям брой хора в обслужващата НАП банка на място в офиса.
Здравно осигурителният статус на гражданите вече се актуализира два пъти дневно – в 12,00 ч. на обяд и в полунощ, вместо два пъти седмично, както беше досега. По този начин всички граждани, които са възстановили здравните си права, както и аптеки, болнични заведения и други лица, предоставящи медицински услуги, ще могат веднага да проверят актуалния здравноосигурителен статус на конкретен гражданин.
Не се налага посещение в офис на НАП за издаване на хартиен документ за удостоверяване на здравно-осигурителен статус, припомнят от приходната агенция.
Допълнителна информация за данъчно-осигурителните изисквания може да се получи на информационния телефон на агенцията 0700 18 700, по имейл на електронните адреси за контакт в сайта на институцията https://nap.bg/page?id=24
|