Акция срещу онлайн магазини за нерегламентирани дезинфектанти | ||||||
| ||||||
Тези действия са продиктувани от констатирани не добри търговски практики, както в търговската мрежа, така и при провеждането на рекламни кампании на продукти с обявена неправомерна претенция за дезинфекция без издадено разрешение от министъра на здравеопазването, заявява още Ананиев. За мерките и контрола върху дезинфектантите в търговската мрежа, които нямат издадени разрешения за предоставяне на пазара по реда на националното, респ. европейско законодателство, министърът информира, че дезинфектантите (специализираният термин е биоцид) са продукти на разрешителен режим. За предоставянето им на пазара в Република България и за употребата има задължително условие и то е същите да имат издадено разрешение от министъра на здравеопазването по реда на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси или по реда на Регламент ЕС № 528/2012 относно предоставянето на пазара и употребата на биоциди, уточнява министърът. Той припомня, че разрешение за предоставяне на пазара на биоцид се издава след извършена токсикологична оценка на риска за здравето, оценка за околната среда и оценка на ефективността на конкретния биоцид, въз основа на регламентираните в националното, респективно европейско законодателство документи, представени от заявителя. Ананиев подчертава, че с цел превенция на разпространението на COVID-19, следва да се използват дезинфектанти (биоциди) с доказано вирусоцидно или частично/ограничено вирусоцидно действие. Всички предлагани на пазара дезинфектанти (биоциди) трябва да съдържат на етикета номер на издаденото разрешение от министъра на здравеопазването. Контролът върху пуснатите на пазара дезинфектанти (биоциди), както и химичните вещества и смеси, детергенти и козметични продукти се осъществява от Регионалните здравни инспекции. По отношение на мерките за превенция на коронавирус трябва да се има предвид, че усилията за предотвратяване на разпространението на COVID-19 следва да продължат и след отмяна на извънредното положение, вкл. и на работните места. Същите следва да включват провеждането на кампании за повишаване на осведомеността на служителите, с цел насърчаване към придържане към въведените добри практики за засилена хигиена и физическо дистанциране и контрол от страна на работодателите за опазване здравето на работещите и служителите, пише още "БГНЕС". |
Още по темата: | общо новини по темата: 14983 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2498 ] следващата страница |